Suzuki kondigt een nieuwe generatie Swift aan, wij denken daar anders over. We zagen het al eerder deze week, wanneer we je de spots meegaven van de Swift in Hongarije. Er rees toen al de vraag of het nu om een facelift dan wel een nieuwe generatie gaat. Dit is wat ons betreft een brave (maar geslaagde) facelift. En hij oogt niet alleen beter, hij is ook beter. Zo werd er gebruik gemaakt van sterker staal en is de carrosserie lichter en stijver dan ooit.
Ook de veiligheid is er in de Suzuki op vooruit gegaan, vanaf heden bieden ze ESP standaard aan.
Zoals ik al zei, is hier sprake van een brave facelift. Grootste wijzigingen zien we dus zeker niet; Buitenaf zien we licht hertekende bumpers, die nu iets vloeiender in het geheel passen en zijn ook de wielen een maatje gegroeid.
Binnenin is het vooral ruimer geworden. Dat is te wijten aan de 5 centimeter langere wielbasis (nu 2.430 mm) ten opzichte van zijn voorganger. De totale lengte is toegenomen met 9 centimeter (nu 3850 mm).
Onder de kap kunnen we afscheid nemen van het 1.3-blok. Hij wordt waardig vervangen door een 1.2 liter benzine met Dual-VVT techniek. Dat blok is 94 pk sterk en 118 Nm rijk. Suzuki legt een gemiddeld verbruik op tafel van 5.0 liter per 100 kilometer. Op het volledige motoraanbod is het nog even wachten.
Voor de waaghalzen onder ons: De Swift Sport komt er ook opnieuw aan.


Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden