Live in Genève: Toyota Auris Touring Sports

Live in Genève: Toyota Auris Touring Sports

De eerste full hybrid wagon in het C-segment, dat is wat Toyota met deze Auris Touring Sports naar Genève bracht.

Een Civic Tourer Concept en deze Toyota Auris Touring Sports, het c-segment heeft duidelijk zin in breaks. Deze Auris is een volledige hybride. Dat wil zeggen dat die een 1.8 liter VVT-i benzinemotor samen met een elektrisch blok onder de kap krijgt. Met behulp van de HSD-aandrijving kunnen beide aandrijflijnen zowel onafhankelijk als samen werken. Beide zijn goed voor een gecombineerd vermogen van 136 pk, daarmee sprint de Auris Hybrid Touring Sports in 10,9 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 180 km/u.

Live in Genève: Toyota Auris Touring Sports

Met het oog op voldoende verkopen werd, naar goede gewoonte van Toyota, de CO2 uitstoot gedrukt. Amper 86 g/km CO2 uitsoot en ook minder NOx en roetdeeltjes dan dieselmotoren met een vergelijkbaar vermogen.

Live in Genève: Toyota Auris Touring Sports

Het mag dan wel een hybride zijn, Toyota wou niet moeten inboeten op bagageruimte. Met de achterbank recht slikt de break 530 liter, wie de achterbank neerklapt beschikt over 1.658 liter ruimte.

Wie kippenvel krijgt van hybrides kan kiezen voor een diesel- of benzinemotor. Het gamma benzinemotoren bestaat uit de 1.33 Dual VVT-i en de 1.6 Valvematic. Het dieselgamma uit een 1.4 of 2.0 D-4D motor. Die motoren worden gekoppeld aan een start-stop-systeem en de Multidrive S-versnellingsbak waardoor de CO2 uitstoot relatief laag blijft. De 1.33 en 1.6 benzinemotoren zijn respectievelijk goed voor 127 en 139 g/km. De dieselmotoren doet iets beter: de 2.0 115 g/km en de 1.4 109 g/km.

Live in Genève: Toyota Auris Touring Sports

Om de presentatie in Genève wat kracht bij te zetten, namen ze ook een Black Edition mee met rode accenten.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws