
Wie de markt van de supermini's afschuimde kwam de afgelopen jaren steevast de Suzuki Alto tegen. Suzuki vindt de naam tegenwoordig niet meer hip en kiest voor Celerio voor de opvolger.
De wagen verschilt ook danig van de Alto, hij is niet alleen 10 centimeter langer, hij is ook 6 centimeter gegroeid in de hoogte. Daardoor kon de wielbasis met zes centimeter toenemen. Die groei kwam niet alleen de inzittenden ten goede, ook kan je meer bagage meezeulen. De Suzuki Celerio is in staat 254 liter mee te torsen.

bekende motor
De motor werd dan weer niet gewijzigd. Suzuki houdt vast aan de 1.0 driecilinder met 68 pk. Een nieuwe versnellingsbak met minder wrijving en vermogenverlies zorgt voor de overbrenging. Volgens Suzuki is de Celerio goed voor een CO2-uitstoot van 85 g/km.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden