Voel jij aantrekkingskracht voor deze Mitsubishi Attrage?

mitsubishi-attrage-brussel2015_07

De grootste - en enige - nieuwigheid bij Mitsubishi is de Attrage. Een op de Space Star geïnspireerde sedan die eigenlijk bedoeld is voor de Oosterse markt maar ook hier enkele (bejaarde) klanten moet winnen. Wat missen we de Lancer Evolution nu al.

Vorig jaar de kleine Space Star, dit jaar de Attrage. Mitsubishi lijkt wat in het slop te zitten tegenover de concurrentie. Gelukkig hebben ze op de stand nog de best leuk rijdende en zuinige Outlander Plug-inhybride staan. Want met de Attrage alleen had het maar een saaie bedoening geweest. In 2014 werd de goedkope sedan voorgesteld in Thailand, nu krijgen wij hem voor onze kiezen. Als bloedlijn heeft 'ie de Space Star, maar de koffer achteraan voegt maar liefst 53,5 centimeter toe. het gewicht stijg er ook nog eens 85 kilogram door.

Kracht komt van een kleine 1.2-liter benzine. Die is 80 pk sterk en weet toe te komen met 4,9 liter per honderd kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt 113 g/km. Een CVT-automaat behoort ook tot de mogelijkheden waarmee we eigenlijk ongeveer alle opties hebben opgesomd.

mitsubishi-attrage-brussel

13.990 euro vraagt Mitsubishi voor het model met handbak. Dat is zomaar even het dubbele van een Dacia Logan. Onze keuze zou dan ook vlug gemaakt zijn.

Laatst gepubliceerd

Reacties (8)

Plaats een reactie
KARL DE VOS 13:55
afbeelding van KARL DE VOS

Het kan wel zijn dat een Dacia Logan de helft kost maar naar wat ik gezien heb heeft deze Attrage wel alle moderne snufjes standaard erop zitten... automatische airco, sleuteloos instappen, alu velgen, radio-CD USB, ... om over de kwaliteit nog maar te zwijgen. Ik zou inderdaad snel gekozen hebben ;))

B4 21:00
afbeelding van B4

En dan wetende dat de Attrage alleen verkrijgbaar is in 4 kleuren, waarvan 2 soorten wit... Achja, Mitsubishi zou best terug eens werk maken van een grote middenklasser; ene die terug de naam Mitsubishi waardig is...

Rob 21:31
afbeelding van Rob

Die vervolgens niemand wil hebben omdat niet Duits....

B4 21:55
afbeelding van B4

En met deze Attrage wel zeker? :p

Waar is de tijd van de Galant, Sigma, hun gamma coupé's en monovolume's; zelfs de Lancer en Pajero zijn maar magertjes als je kijkt in hun verleden 10-20 jaar geleden... Waar is de tijd van de Japanse BMW/Mercedes dat met hun techniek voorstond op de concurrentie, ... Waar is de tijd dat Land Rover een eerste beeld toonde van de Discovery...

Rob 22:31
afbeelding van Rob

Tsja, Mitsubishi, ze lijken de weg een beetje kwijt in Europa. Succes hebben/hadden ze in Nederland met die Outlander PHEV. De ASX schijnt het in Nederland ook nog wel redelijk te doen. Maar veel zien doe je ze niet meer. Dat was vroeger wel anders...

Maar hun design trekt dan ook op niks, zelfs Dacia heeft meer uitstraling.... Er lijkt ook geen lijn in te zitten. Daarbij is de techniek naar het schijnt ook niet meer wat het vroeger was. Het is gewoon, tsja, wat is het eigenlijk? Smaakloos, flauwe hap. Daarbij waren ze vroeger ook erg sterk in bedrijfswagens, maar daar doen ze óók al niet meer aan volgens mij....

Jammer wel. Want het waren ongekend betrouwbare wagens. Oerdegelijke motoren bouwden ze. Werkelijk onverwoestbaar. Ze stonden heel hoog in mijn aanzien qua techniek (mooi heb ik ze nooit echt gevonden). Hoger wel als Nissan en Toyota, om maar wat merken op te noemen.

B4 19:59
afbeelding van B4

Niet alleen in Europa is men de weg kwijt; eigenlijk eerder zowat overal waar ze op de markt waren... ook in Japan dus

John 21:36
afbeelding van John

Geen aantrekkingskracht hier, maar dat heb ik voor geen enkele Mitsubishi :-)

Langenaken 17:19
afbeelding van Langenaken

Heb sedert een paar maanden een attrage: een zee van binnenruimte, een koffer die een koffer is, zuinig aan de pomp en volautomaat: het pientere pookje van een dafje en ook nog een motorrem

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws