
Range Rover lanceert eindelijk haar cabrio variant van de Evoque. Het idee ligt al jaren op tafel, maar dit jaar staat hij eindelijk bij de dealer.
Geen idee hoeveel ze er gaan verkopen, want veel autoconstructeurs hebben het hen nog niet voorgedaan. Nissan probeerde het ooit met Murano maar die kwam nooit op Europees grondgebied. Ook concurrenten bij BMW, Audi of Mercedes hebben zich voorlopig nog niet gewaagd aan een cabrio variant van hun crossovers.
Het vaste metalen dak van de Evoque wordt vervangen door een stoffen exemplaar dat in 18 seconden kan weg klappen. Veel meer dan dat wijzigt er niet in het lijnen spel van de nog steeds knappe standaard Evoque.
Land Rover heeft twee varianten voor de Belgische markt: een SE Dynamic en HSE Dynamic. Die eerste gaat over de toonbank vanaf 52.500 euro, de HSE voor minstens 58.800 euro.
Motorisch kan je kiezen uit een 240 pk sterke Si4-benzine en een 2.0-liter Ingenium diesel met 150 of 180 pk. Beide krachtbronnen beschikken over een 9-trapsautomaat van ZF.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden