
Met alle waterstoffocus op de Toyota Mirai zou je bijna vergeten dat ook Hyundai al een Fuel Cell wagen in haar gamma heeft staan. Die is momenteel nog gebaseerd op de ix35 maar Hyundai heeft een moderne opvolger klaar. Nu nog verstopt onder de conceptfranjes van deze Next Generation FCEV.
Trapsgewijs is Hyundai de schulp van haar nieuwe waterstofwagen aan het boetseren. Zo stond er op het autosalon van Genève begin dit jaar nog een stevig conceptuele FE Fuel Cell Concept, die krijgt nu al wat meer productietrekjes via de Next Generation FCEV, een conceptwagen die Hyundai zopas in thuisland Zuid-Korea heeft voorgesteld. De laatste conceptiteratie voor het productiemodel in 2018 het daglicht mag zien.

Die krijgt uiteraard een iets meer lekker bekkende naam dan Next Generation FCEV - geeuw -, de technologie zal evenwel niet al te veel meer veranderen. Hyundai spreekt van haar vierde generatie waterstofwagen. Met een efficiëntie van 60% (9% beter dan in de ix35 FCEV) en een verdeling van het goedje over drie tanks. Het voordeel van een chassis specifiek te ontwikkelen voor het product natuurlijk.
800 km
Tank je die vol met waterstof aan de pomp, dan moet je 800 kilometer ver geraken. Dankzij een elektromotor van 163 pk. Sprinttijden of topsnelheden, daar spreekt Hyundai niet over. Net zoals de prijs trouwens. Al krijgt het waterstofgamma door deze inzending van Hyundai er eindelijk een aardig ogend alternatief bij. Dankzij z'n SUV-looks die bewijzen dat je geen monster moet creëren om op waterstof te kunnen rijden.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden