Isuzu gaat bruut met Concept X (2018)

isuzu-d-max-concept-x-2018_01

Tegenwoordig verkoopt Isuzu de D-Max AT35 voor klanten die op zoek zijn naar een wat stoerder voorkomen en dito prestaties. Met de Concept X laat het Japanse merk echter zien hoe ver ze kunnen gaan met de pick-up. Beestig ver lijkt alvast het antwoord.

De pick-upmarkt zit in de lift, waardoor constructeurs en masse met laadbakwagens op de proppen komen. En dan heb je nog merken zoals Isuzu, die eigenlijk enkel en alleen een pick-up aanbieden in onze contreien. Die pick-up heet al sinds jaar en dag de D-Max en de ingenieurs van het Japanse merk kregen laatst een leeg tekenblok om met de meest extreme D-Max ooit op de proppen te komen. Het resultaat is deze D-Max Concept X. Een conceptversie die eerder thuis hoort in Parijs-Dakar dan op de openbare weg.

Visueel vertoont 'ie dan nog wel trekjes met de D-Max en onderhuids mag het ladderchassis dan wel worden gebruikt, technologisch komt deze Concept X serieus anders voor de dag. Denk aan een onafhankelijke ophanging rondom (bye bye bladveren) met achteraan een multilink, 38-duims banden van Toyo en aangepaste dempers. Het resultaat is dat de Concept X 370 milimeter bodemvrijheid krijgt, gekoppeld aan een aan- en afrijhoek van respectievelijk 38,5 en 49,7 graden.

isuzu-d-max-concept-x-2018

Daarbovenop dropt Isuzu een aangepaste carrosserie die de D-Max een stuk stoerder voor laat komen. Door het wegsnijden van overtollig plaatwerk en ja, ook de twee extra banden achterop helpen een serieus stuk. Het zou natuurlijk knullig zijn om voorin deze concept de petieterige 1.9 viercilinder diesel te laten steken. Waardoor Isuzu grijpt naar haar 3-liter viercilinder (!) turbodiesel. Een blok dat al lang niet meer voldoet aan de nieuwe emissienormen... maar tijdens het einde van de wereld zal dat je worst wezen.

O ja, samen met de D-Max presenteert Isuzu ook een Concept X-versie van de MU-X, het SUV-broertje van de D-Max die verkocht wordt in Australië.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws