Vraag: Zijn jullie voor een touchscreen in de wagen?

vraag-aanraakscherm

Wat ooit begon als een curiosum voor specifieke toepassingen is ondertussen niet meer weg te denken uit de interfacewereld. We hebben het natuurlijk over het aanraakscherm dat tegenwoordig de plak zwaait op gsm's en tablets. Ook in de auto duiken meer en meer touchscreens op. Zijn jullie fan?

De touchscreen is al jaren geen nieuwigheid. Maar met de lancering van de iPod Touch en de nodige tablets was het ding helemaal gelanceerd. Evengoed in de autosector, want externe navigatiesystemen (van onder andere TomTom en MIO) kan je al jaren vettig maken met je vingers. Het infotainmentsysteem met touchscreen zit evenwel nog ietwat in zijn kinderschoenen in de autosector. Koploper moet wel Tesla zijn met die gigantische iPad in het midden van het dashboard.

Veel premium merken blijven echter zweren bij een scherm dat je bedient via een soort van draaiknop. BMW zou binnenkort echter afstappen van hun iDrive-systeem zoals we het in zijn huidige vorm kennen en overstappen op een aanraakscherm. Waarmee de touchscreen weer een stapje verder zet in ons leven. Daarom willen we wel eens weten:

Zijn jullie fan van aanraakschermpjes in auto's? Of gaat er niets boven een lekker setje knopjes?

Laatst gepubliceerd

Reacties (9)

Plaats een reactie
Adriaan 17:18
afbeelding van Adriaan

Geef mij toch maar mijn idrive zoals nu, ik heb echt geen nood om met een vettige vinger op een hobbelig baantje op alles te duwen behalve dat wat ik wil.

Yannick 19:50
afbeelding van Yannick

ik vind het hele tablet gedoe gewoon slecht... vooral bij mercedes. je wil het dan aanraken maar ah nee het is met dat stomme wieltje... bij bmw krijg je binnen handbereik eigenlijk alles en is het nog heel mooi weergegeven ook.

touchscreens... nee bedankt. zelfs niet in de tesla eigenlijk.

Glenn 20:03
afbeelding van Glenn

Nee, voor mij reden genoeg om een wagen links te laten liggen. Ooit geprobeerd in een huurwagen. Niks voor mij, geef maar wat knoppen om op te duwen/aan te draaien.

Kevin 20:36
afbeelding van Kevin

Ik prefereer ook gewoon liever knoppen. Ik heb er al lang over gedaan om dan toch uiteindelijk een smartphone te kopen, dus voor de eerst komende jaren zal het knopkes worden. Tot op een gegeven moment MISSCHIEN niet meer anders kan. Maar das nog een paar jaar op zijn minst.

Wim 19:55
afbeelding van Wim

de evolutie is onomkeerbaar denk ik, ik heb ook wel graag nog wat knoppen en geef mij ook maar wat klassieke klokken, alhoewel je ze met een goede head-up niet meer nodig hebt

Filip De Witte 18:43
afbeelding van Filip De Witte

Classic gedoe en en niet te veel knoppen. Geen touch-screen.

altich@telenet.be 17:52
afbeelding van altich@telenet.be

Gewoon belachelijk. Geef mij maar terug de kale auto's van de jaren 80 en 90. Er waren nauwelijks nutteloze gadgets en zogenaamde veiligheids gimmicks die er alleen maar zijn om nog passiever te rijden. Bovendien met de auto's van weleer was het simpel, knopje stuk, knopje vervangen, klaar. Rekening? Paar euro's in onze huidige munt. Nu? Aangezien alles "netjes" geïntegreerd is en veelal meerdere functies heeft, kosten die ondingen een fortuin voor het wisselstuk om nog maar te zwijgen over de werk uren die de pan uitswingen aangezien de halve boordplank uit mekaar dient gehaald te worden.
Kortom, leve de Dacia Logan in zijn absolute basis uitvoering al is het is het spijtig dat ze geen automaat hebben, anders had ik er wellicht al eentje.

jo 09:47
afbeelding van jo

Ik rijd dikwijls met bedrijfswagens met aanraakscherm.
Wat een bedoening, BMW met een centrale knop, VW met knoppen of aanraakscherm enz...
Dat ding staat steeds vol met vegen en vettige vingers buurrk neen dank u.
Een auto die van punt A naar B gaat behoort bestuurd te worden en dan behoor je op de weg te letten, flitspalen, zondags rijders, verwarrende bewegwijzering, wehen werken, mobiele flits controles enz...
Reden genoeg om dus niet met je aanraakscherm bezig te zijn want het risico is te hoog om iets fout te doen.
Ik rijd met een Dacia Logan en de optie met aanraakscherm heb ik bewust niet genomen.
Lang leve de vrije keuze.

Hendrik 10:11
afbeelding van Hendrik

Idd : kale auto's met minimalistisch dashboard, enkele ronde wijzertjes en basta.., het zou een ware verademing zijn. Is voor mij trouwens een criterium bij de keuze van een wagen.
En jammer genoeg kunnen mensen niet meer rijden zonder 'connectiviteit' en gadgets allerhande.
Waarom heeft geen enkele fabrikant er aan gedacht dashboard keuze in optie aan te bieden, zodat je bij dezelfde wagen gewoon een ander model/stijl kan kiezen? Zou fantastisch zijn !

Uw reactie