Vraag: Neem jij garantie in acht bij aankoop nieuwe wagen?

vraag-garantie

Nu BMW haar garantieperiode optrekt van 2 naar 3 jaar vroegen we ons af; Hoe belangrijk vinden klanten die garantietijd eigenlijk?

Merken zoals Kia (7 jaar) en Hyundai (5 jaar) gebruiken hun royale garantieperiode als verkoopargument. Ander merken lopen iets minder te koop met die garantieperiode. Denk maar aan Toyota en Mitsubishi die ook beiden 5 jaar bieden.

BMW, die vervoegt zich nu in dat groepje van 'meer garantie bieden dan de norm' door alle modellen 3 jaar waarborg te geven (of 200.000 km). Daarmee is het trouwens de eerste premium Duitse constructeur in België die de stap neemt. Of dat een grote impact gaat hebben op de verkoop? Tja, dat kunnen we enkel aan jullie vragen... want:

Hoe belangrijk vinden jullie de garantie bij aankoop van een nieuwe wagen?

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 20 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (20)

Plaats een reactie
TVH 13:21
afbeelding van TVH

3 artikels over een Sales-actie van BMW, verbogen reclame Autofans? ;-)

Wim 16:15
afbeelding van Wim

Dat al onze bedrijfswagens 7 Reeksen zijn is louter toeval ;)

Markske 13:48
afbeelding van Markske

Je moet dit wel met een grote zak zout nemen. Indien bv de airco na verloop van tijd lekt (2 maal meegemaakt) dan krijg je enkel een beperkte commerciële tussenkomst gezien de fabrikant dit beschouwt als normale sleet.

Nidas Leo 19:01
afbeelding van Nidas Leo

Ik koop (bij Renault) steeds voor een zéér aanvaardbaar bedrag de garantieverlenging van 5 jaar.
En... die doen echt niet moeilijk bij de toepassing van hun waarborg.
Ik hoef daar dus niet "preemijoem' (what's in a name?) voor te kopen...

B4 20:40
afbeelding van B4

Ik hou er wel rekening mee maar echt belangrijk is het niet. Voor mijn Renault heb ik gekozen voor de extra 3 jaar waarborg.

Opvallend is dat vooral de Koreaanse en Japanse merken uitmaken. SsangYong en Suzuki geven elk 5 jaar. En Nissan ook op de lichte bedrijfswagens.

winne 23:36
afbeelding van winne

Daarmee is (BMW) het trouwens de eerste premium constructeur in België die de stap neemt.
Lexus is volgens autofans geen premium merk zeker.

JanMijnBotte 15:17
afbeelding van JanMijnBotte

Haha, Fact! :D

Ponrow 00:47
afbeelding van Ponrow

Liever een wagen met 2 of 3 jaar garantie waar 10 jaar niets aankomt dan een wagen met 7 jaar garantie waar ik de garantie effectief bij moet "gebruiken"... Maarja nu ga ik weer afgeschilderd worden als een fanboy voor Duitse merken...

Jos D. 09:06
afbeelding van Jos D.

Helemaal niet maar je kraamt wel onzin uit. Geen enkele wagen houdt het 10 jaar vol zonder dat er iets defect geraakt tenzij je er amper mee rijdt natuurlijk.
In welke wagen jij wilt rijden is uiteraard jouw keuze. Persoonlijk hou ik geen rekening met de duurtijd van de garantieperiode.

Jos D. 08:59
afbeelding van Jos D.

Ook hier ziet iedereen over het hoofd dat die BMW 3 jaar garantie maar geldig is bij elk aankoop tot 30/11/2015. Dit is maar een tijdelijke aktie.

Yvesw 11:08
afbeelding van Yvesw

Jos: Dit is inderdaad een actie, maar wel ééntje zonder échte officiële einddatum. Daar zit wat een rare redenering achter bij BMW (iets met marketing), maar neem het van ons aan, de 3 jaar garantie zal niet nog niet meteen verdwijnen. Dat wist BMW ons alvast te zeggen.

Jos D. 11:47
afbeelding van Jos D.

Op de BMW site staat duidelijk vermeld dat het een actie is van beperkte duur. Of dat nu al dan niet officieel is, is niet relevant.
Bovendien heeft die verlengde garantie enkel betrekking op constructiefouten en geldt ze niet voor slijtage-onderdelen. Ook hierover niks terug te vinden in het artikel. Wat mij betreft maakt BMW zijn klanten blij met een dode mus.
En jullie moeten jullie lezers beter informeren ipv een half-slachtige BMW advertentie te schrijven.

Wim 13:52
afbeelding van Wim

garantie op slijtdelen? Dat noemen ze onderhoudscontracten! :) (lacht en rijdt weg in zijn gratis 740d)

Jos D. 08:55
afbeelding van Jos D.

Een gratis 740d ??? Kaviaarsocialist ? :-)

Glenn 09:02
afbeelding van Glenn

Kun jij me een merk noemen dat garantie geeft op courante slijtage onderdelen? Hieronder versta ik remmen, banden, koppeling, lampjes, etc ...

DH 09:31
afbeelding van DH

Garantie op dingen die nauwelijks kapot gaan is meer marketing dan klantenservice. Dure zaken die wel eens durven kapot gaan zoals een versnellingsbak zijn vaak niet inbegrepen.

Adolf Van Oostende 04:08
afbeelding van Adolf Van Oostende

Pff op een Toyota hybride krijg je 5 jaar op gewone deel vd wagen en 8 jaar op hybridesysteem en als je jaarlijks bij Toyota-dealer Hybrid Health Check laat uitvoeren (of gewoon onderhoud ,daarbij doen ze het zonder meerprijs ) , wordt die 8 jaar garantie op het hybrideysteem uitgebreid naar 10 jaar garantie op hybridesysteem .

Op een Lexus was het 3jaar op gewone deel vd wagen en 5j op hybridesysteem dacht ik .

Wel raar want Lexus CT200h is eigenlijk Toyota Auris hybride in ander jasje , dus zouden ze evengoed zelfde of betere garantievoorwaarden kunnen bieden als Toyota als ze zich als premiummerk willen profileren .

Ponrow 16:18
afbeelding van Ponrow

Ahja en om op de vraag te antwoorden van het topic: ik kijk daar persoonlijk niet naar. Heb nog nooit iets kapot gehad.

Kevin 21:18
afbeelding van Kevin

ik kijk er niet echt naar naar de garantietijd..

K. 20:32
afbeelding van K.

Hangt er toch sterk vanaf wat er als garantievoorwaarden wordt gesteld.
BMW geeft al enkele jaren tot 4 jaar garantie op zijn Premium selection 2e hands wagens. Ook niet altijd (normaal geven ze er 2 jaar garantie op) maar toch zeker 1x per jaar, zo ook onlangs. Dus dat is meer dan op hun nieuwe wagens!
Heb er zelf zo een gekocht, 3 jaar geleden, en de garantie service is echt super. Verwarming piept een beetje, geen discussie, hopla volledig nieuwe kachel er in. Mijn auto was 4 jaar oud toen ik hem kocht, is nu 7 en ik heb nog altijd 1 jaar garantie te gaan.
Professioneel ook ervaring met Hyundai's (toen) 5 jaar garantie op een nieuwe camionette:allerlei defecten zonder aantoonbare reden. Resultaat: veel discussie want "de wagen was niet op de voorgeschreven intervallen op onderhoud geweest". Realiteit: de auto was 200 KM te laat op onderhoud gekomen. Dus geen 500, 1000 of 1000'en. En waarom? Omdat het niet sneller kon ingepland worden bij de dealer. Toch dubbel...

Liever wat minder in jaren maar meer in kwaliteit. Geef mij dan maar terug een 2e handse BMW :-)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws