Dit is de Mitsubishi Lancer die er nooit komt

mitsubishi-lancer-2017-render_02

Mitsubishi heeft het moeilijk om zichzelf terug heruit te vinden. Al hopen ze terug bovenop te geraken door zich volledig te focussen op SUV's en ander hoogpotig goed. Maar wat als ze toch een nieuwe Lancer zouden gemaakt hebben? Wel, die zou er ongeveer zo hebben kunnen uitgezien.

Het Japanse Mitsubishi zit in woelig water. Alsof de tegenvallende verkoopcijfers nog niet genoeg waren blijkt het merk nu ook al jarenlang te sjoemelen met verbruikgegevens. Daar zijn ze heus niet de enigen in, maar het is wederom een extra smet op het blazoen van het ooit zo vooruitstrevende merk.

Een merk dat zich anno 2016 volop gaat focussen op het succes van de crossovers en SUV's. Meer nog, tot 2021 kunnen we ons elk jaar aan een nieuw model verwachten. De laatste keer dat we keken was de Lancer nog steeds geen SUV, dus de sedan met rally-aspiraties is ten dode opgeschreven. Tot grote pijn van Enoch Gabriel Gonzales, een Filipijnse designer die prompt het design van een nieuwe generatie bedacht.

 mitsubishi-lancer-2017-render

Met stijlkenmerken van de nieuwste Mitsubishi's zoals het Dynamic Shield vooraan (lees: de chromen accenten) en een fraaie achterkant. Spijtig genoeg beschikt Mitsu niet over het kapitaal om de nieuwe Lancer (en EVO-derivaat) tot de realiteit te brengen...

 mitsubishi-lancer-2017-render

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Evo x 10:42
afbeelding van Evo x

Eind jaren 90 begonnen volgens mij, geen invoering meer van eclipse, galant, bestelwagens, modellen genre peugeot partner ook hun kleiner elektrisch model zoals Renault er één heeft was niet voor West Europa, hun elektrische kleine wagen had hier weinig succes,... Men ontwikkelde, en nu nog steeds veel voor zusjes en broertjes die nu 'boomen'. Ook bevriende merken installeren graag hun ophanging, (75% SUV's is mitsu) staan te kijken van hun onverwoestbare elektronica en gebruiken die graag in hun modellen, kopiëren hun manier van koetswerken maken, (gemiddeld model mitsu is 400 kilo minder binnen z'n segment) en gebruiken ook graag hun turbo's. Voor de centen moet mitsu het niet laten, (zowat 't grootste conglomeraat ter wereld) maar volgens mij zijn ze zeer tevreden met wat hun broertjes en zusjes verkopen en gaan ze in stilte verder met ontwikkelen van bijv. 'hun' ioniq.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws