Iemand betaalde 120.000 euro voor deze Mitsubishi Lancer Evo IX!

mitsu-evo-120k

Denken we aan dure klassiekers dan springt gerief van Ferrari, Porsche en Jaguar te geest. Maar een Mitsubishi met weinig kilometers uit 2006? Niet echt. Toch betaalde iemand net geen 120.000 euro voor deze Lancer EVO IX. Waarom?

Tja waarom, dat is inderdaad de vraag die je kan stellen. Al kunnen we ons niet van het gevoel ontdoen dat de nieuwe eigenaar misschien iets té diep in zijn zak heeft gegraaid. Tijd voor het achtergrondverhaal;

Deze Lancer EVO IX behoorde namelijk toe aan een Mitsubishi-dealer uit Californië. Die dealer kocht de wagen in 2006 en stockeerde 'm in zijn magazijn onder doek. De reden? Rond die periode deden de geruchten de ronde dat de negende generatie de laatste generatie EVO ging zijn van de Lancer. Een tiende generatie, die kwam evenwel een jaartje later. Investering mislukt zou je denken? Wel, niet helemaal.

mitsu-evo-120k

Want dik tien jaar later duikt deze wagen terug op, met nog geen 15 kilometer op de teller en omdat 'ie nooit werd ingeschreven geen eigenaar op de papieren. De wagen werd te koop gesteld en dat resulteerde in een massief prijsgevecht. De uiteindelijke winnaar legde 117.941 euro voor deze Evo IX neer. Jep, dat las je goed. Bijna 120.000 euro voor een wagen die eigenlijk niet zeldzaam is. Of de wereld gek is?

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Optimus 17:01
afbeelding van Optimus

De wereld is sowieso gek.
Ik zie bv graag vw maar als ik dan bv zie dat men voor een tweedehands golf 6 R of een focus Rs rond de 25k durft te vragen terwijl die ketels min 5j oud zijn en meestal +100k km op de teller hebben , sorry maar dan moet je wel echt braindead zijn om daar 25k voor neer te leggen.
Maar blijkbaar zijn er ook effectief zo mensen want ze blijven aan die prijs te koop staan?
Deze EVO is daar ook een voorbeeld van.

evo X 22:55
afbeelding van evo X

10 heeft de looks, qua rijbeleving in bochten kan je daar volledig mee losgaan, beter dan de 9, maar de 10 heeft ook paar kantjes qua pure prestaties:
10 is ongeveer 150 kilo zwaarder maar heeft echter niet meer vermogen in verhouding. Stoplicht sprintje? In de 9 ben je eerst. Rondje circuit? Ondanks de inspannningen aan de 10 om hem altijd op het asfalt te houden ga je het rondje meestal winnen in de 9.
Een liefhebber met centen zie 'k hierdoor inderdaad een 9 kopen dan een 10 als hij enkel naar de prestaties kijkt.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws