
Moest je de man achter de plaatjes niet kennen; trouwe Autofans-fotograaf Glenn Huyben heeft eigenlijk helemaal niets met auto's. Pk's of speciale edities van een Toyota van begin 2000, daar kan je 'm niet warm mee krijgen. Lijnen, des te meer. En laat het net één lijn zijn die 'm al een tijdlang op de maag ligt, zelfs met de nodige pantoprazol achter de kiezen. Een lijn die we terug kunnen vinden op de XC40, Volvo's nieuwste.
Waar Glenn het moeilijk mee heeft? De l'air du temps zeg maar, of in normale taal; 'die lelijke driehoek aan de achterste deuren die het 'zwevende dak' extra in de verf moet zetten.' We moeten toegeven, het is een gimmick die wel meer merken aan het gebruiken zijn. Denk maar aan Toyota met de C-HR of de Kia Stonic. Wat echter vaak vergeten wordt, is dat door die dikke C-stijl zichtbaarheid niet enkel hopeloos wordt schuin naar achteren maar dat passagiers op de achterbank een meer claustrofobisch gevoel krijgen. Waardoor Glenn een simpele oplossing heeft; die driehoek schrappen uit het design van de XC40. Glenn is een simpele man, die van simpele dingen houdt, zoals simpele lijnen.

Wat vinden jullie? Oogt de XC40 beter zonder die raamknik?
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden