
In een geniale marketingzet besloot Alfa Romeo zich naar voor te schuiven als enige sponsor voor de grootste BMW-bijeenkomst ter wereld. Of hoe Bimmerfest USA 2019 in het teken stond van Alfa Romeo.
Je hebt ze over de gehele wereld, de Bimmerfest-bijeenkomsten. Hoogdagen voor mensen die BMW ademen. En die van Amerika, dat zou naar eigen zeggen de grootste zijn. Een evenement met stevige proporties maar zonder inbreng van BMW zelf. Alfa Romeo zag de kans en besloot sponsor te worden van het evenement.
Het doel? BMW-eigenaars met Giulia Quadrifoglio en Stelvio Quadrifoglio over het circuit sturen. Slimme zet natuurlijk, want zo wist Alfa Romeo meer dan 300 testritten te verzamelen over twee dagen met potentiële klanten. Geef toe, qua geniale marketingzet kan dit tellen.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden