Trapt Honda de CR-Z voortijdig uit het gamma?

honda-crz

De enige CR-Z's die ik op de weg ben tegengekomen, moeten wel die uit onze rijtesten zijn en ik denk niet dat ik de enige ben. Honda denkt er dan ook aan om de CR-Z uit het gamma te halen in Europa.

De Europese verkopen vallen namelijk tegen, in zodanige zin dat Honda het niet meer nuttig acht om de semi-sportieve CR-Z te blijven aanbieden. Ook een volgende generatie CR-Z zou niet naar Europa komen. Diezelfde piste zou gevolgd worden voor de Insight. Beide wagens werden als hybride aangeboden op onze markt, maar vooral bij de CR-Z vielen de prestaties tegen. Er kwam al van bij de lancering in 2010 kritiek op het vermogen dat met 122 pk geen hoge toppen scheerde, het bewijs levert de 9,1 seconden voor de 0-100 km/u tijd. Ook het opschroeven van het vermogen tot 135 pk bracht geen soelaas. Toch is er een lichtpuntje, want de Jazz Hybrid en de NSX met hybrideaandrijving zouden wel nog steeds op de planning staan voor Europa.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 3 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
crz driver 18:07
afbeelding van crz driver

Ik rij al 3 jaar met een CR-Z en ik vind het de tofste wagen die ik al gehad heb. Al mijn vorige wagens hadden vergelijkbare PK's en ik moet zeggen op de baan rijdt er mij nooit of zelden iemand voorbij of trekt er zelden iemand sneller op aan de lichten. Velen gebruiken hun PK's gewoon ook niet dus waarom honderden euro's meer verzekering betalen als 124 genoeg is. Mijn vriendin heeft een 90 PK mini (vs 124 in de CRZ) , vebruikt gemiddeld 8.5 liter (vs 7 liter CRZ) en ik rij korte afstanden met veel stoplichten en altijd in sport stand. De CR-Z is in Europa en in het algemeen nooit opvallend in de markt gezet en dat is de fout van Honda.

s 2000 driver 23:12
afbeelding van   s 2000 driver

Heel spijtig dat deze honda moet verdwijnen, voor de invoerder zijn het maar cijfers die een model doet verdwijnen of laat voortbestaan.
zo zie je maar dat er met de liefhebbers van dergelijke auto totaal geen rekening wordt gehouden.

AmiDomi 18:03
afbeelding van AmiDomi

Ik rij er nu ongeveer 2 jaar mee. Mijn leukste auto ooit. Doe er ongeveer 40.000km per jaar mee. Heb hem wel een tikje laten opvoeren naar 140pk en 200Nm koppel, maar dat maakt zoveel verschil ook niet. Als je het koppel weet te benutten dan ben je overal de eerste weg. Deze auto heeft zijn maximale koppel reeds aan 1000 toeren namelijk. Van 0 naar 100 zijn de cijfers misschien niet spectaculair, maar van 0 naar 70 bvb is het een raket door de elektromotor. Hernemingen zijn ook geweldig. Je kan ook schakellui rijden zoals met een zware diesel bijvoorbeeld. Opschakelen aan 1500 toeren gaat perfect, en je kan in 6-de rijden in de bebouwde kom als je dat wil. Maar het kan ook aan 6000 toeren als je eens zot wil doen. Op langere trajecten kan ik het verbruik op 5,3/100km brengen. Dat is beter dan mijn Accord diesel die ik ervoor had. En als je eens lekker zwaar op de gas gaat staan wordt je niet afgestraft met een torenhoog verbruik. Ik heb hem nog nooit boven de 8l gemiddeld verbruik gekregen bij het racen. Ik kreeg ooit eens een CRZ mee als vervangwagen en heb daarna bewust gekozen om geen grote luxebak meer te kopen, maar dit kleine en fijne ding. Mijn Accord een jaar eerder verkocht dan gepland om deze wat sneller te hebben. Heel jammer dat hij weggaat, maar begrijpelijk wel.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws