
Om topmodellen als de C63 AMG te blijven verantwoorden moet Mercedes op zoek naar steeds betere motoren. De nieuwe generatie zou een 4.0 liter twin-turbo V8 krijgen.
Dat de achtcilinder behouden blijft is op zich al verwonderlijk. Want terwijl BMW er elke generatie enkele cilinder af pitst, heeft Mercedes voldoende om de cilinderinhoud te beperken. De huidige 6.2 V8 moet plaats maken in de C63 AMG en zal een verder leven krijgen in andere AMG-modellen. De nieuwe 4.0 liter V8 zou eind volgend jaar (2014) beschikbaar moeten zijn in de nieuwste generatie C63 AMG, het vermogen zou tussen de 450 en 500 pk liggen.
Officieel werd het nieuws nog niet bevestigd. Dus we blijven relatief voorzichtig, al is er al lang sprake van het 4.0 liter blok. Dat blok zou wel nog steeds gekoppeld worden aan de zeventraps automaat en niet aan de nieuwe negentraps. Of de C63 standaard met achter- of vierwielaandrijving wordt geleverd is nog niet uitgeklaard. De kans bestaat dat Mercedes ze beiden aanbiedt.
Later zal de downsized 4.0 V8 (codenaam M177) ook zijn weg naar andere AMG-modellen vinden.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden