
Van alle Duitse merken die hun opwachting kunnen maken in de Formule 1, kan het wel eens Audi zijn die haar vizier richt op de koningsklasse. Wij geven alvast enkele sappige roddels, alsook feitelijke informatie waarom het merk met de vier ringen binnenkort wel eens op de startgrid kan staan van de F1.
Al jarenlang wordt de komst van Porsche naar de F1 gespeculeerd door ongeveer iedereen op deze planeet. Echter maakte het merk uit Stuttgart dit jaar haar terugkeer in de LMP1-klasse tijdens Le Mans. Geen F1-verhaal voor Porsche dus waarschijnlijk. Voor Audi zou dat verhaal dan weer wel op til staan. Althans, als we alle informatie en geruchten bij elkaar leggen...
Het moet van de aandeelhouders
Hoewel sommigen nog in de ontkenningsfase zitten, Porsche en Audi hebben achter de schermen hetzelfde bont allegaartje aandeelhouders. Of anders gezegd: Volkswagen heeft bij beide enorm veel in de pap te brokken. Het heeft dan ook geen enkel nut om twee van je eigen merken het tegen elkaar te laten opnemen in één raceklasse. Nu Porsche deelneemt aan de LMP1-raceklasse krijgt Audi interne druk van de VW Groep (lees: aandeelhouders) om op te krassen naar de Formule 1.
Audi moest al in de F1 zitten
Hoewel Audi sinds de Silver Arrow niet meer heeft deelgenomen aan een Grand Prix - en we spreken dan van de jaren 30 -, is volgens geruchten het merk verantwoordelijk voor de huidige V6-motoren in de F1. Enkele jaren geleden zou het merk namelijk de drijvende kracht zijn geweest achter de regelgeving van viercilinder motoren in de Formule 1. Echter trok Audi zich op het laatste moment terug waardoor de FIA maar snel voor motoren met zes cilinders ging.

Toro Audi Rosso & Red Audi Bull Racing Team
Terwijl je dit leest is, volgens interne bronnen, Audi bezig met het ontwikkelen van een gloednieuwe zescilinder motor met turbo en een hybridesysteem. Juist ja, een F1-motor. Eéntje die, dankzij stevige sponsoring, misschien wel eens achterin de wagens van het Red Bull Racing team kunnen liggen. Hoewel Audi dan wel Renault en Infiniti moet uitkopen. Een andere mogelijkheid is dat Audi gewoonweg Toro Rosso over koopt. Voor de VW-groep een kleintje...
Ex-Ferrari baas werkt nu voor Audi
Dit moet wel één van de zwaarste bewijzen zijn. Stefano Domenicali, de teambaas van het Ferrari F1-team, stapte begin dit jaar op bij het merk. Deze maand (oktober) werd hij niet toevallig aangenomen door Audi. Gek, want Domenicali heeft op geen enkel ander racegebied ervaring. Hij spreekt zelfs niet eens Duits. We denken dat hij dan ook niet is aangenomen om het design van Audi's te veranderen...
Fernando Alonso wordt coureur voor Audi
Samen aan het aannemen van Stefano Domenicali wordt de toekomst van Fernando Alonso gekoppeld. Die zou wel eens na een hartig woordje met Domenicali warm gemaakt zijn voor een zitje in de F1-wagen van Audi. Tot op heden de grootse roddel in het verhaal, maar wel een heerlijk sappige roddel.

De FIA smeekt er om
Dat Audi een paar jaar geleden al met de FIA aan het praten was, las je eerder al. De kans bestaat echter dat de FIA (Federation Internationale de l'Automobile) blijft jagen op Audi. Logisch ook, want tijdens de hoogdagen van de F1 waren er maar liefst zes merken die motoren leverden voor de F1. Momenteel heb je er drie, maar met de komst van Honda én Audi zou dat terug opgeschroefd worden naar vijf. En meer is altijd beter natuurlijk.
Zien jullie een komst van Audi zitten in de Formule 1?
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden