
De laatste Defender is begin dit jaar van de band gerold en Gerry McGovern, hoofd van de designafdeling bij Land Rover, licht een tip van de sluier voor een vervolg.
“De Defender is niet ontworpen om huidige klanten aan te trekken maar om een nieuwe generatie aan te spreken,” aldus Gerry. Deze nieuwe generatie gaat in enorme getallen verkocht worden om de huidige investering voor de revolutie van het model er terug uit te kunnen halen. Business is business. Misschien word er ook gedacht aan een volledig elektrisch model aangezien dit de huidige hype is.

De link met de “echte” Defender gaat eerder alleen nog maar een emotionele band zijn in plaats van dat er nog andere eigenschappen worden overgenomen. De DC100, een concept car die Land Rover enkele jaren geleden heeft getoond, zou de opvolger kunnen worden van de oer-Defender. Er word gesproken van een moderne interpretatie van één van de meest gekende vormen in da auto-industrie. Of dit een triestig of een vreugdevol moment is voor de Defender zal binnen enkele jaren duidelijk zijn.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden