
Als we de geruchten mogen geloven wel.
Bij ons is de Toyota Camry nauwelijks bekend, maar aan de andere kant van de oceaan staat de populaire berline zowat synoniem met betrouwbare, grijze middelmatigheid. Ondanks dat suffe imago verkoopt de Camry er als zoete broodjes en staat het model jaar in jaar uit bovenaan de verkooplijsten. Maar afgelopen jaar veranderde Toyota het geweer van schouder. De nieuwe Camry heeft komaf gemaakt met zijn grijze looks en ziet er plots een stuk spannender uit. Zowel aan de buiten- als binnenkant. Verkooptechnisch was daar nochtans niet meteen een reden toe.

Een ingreep die nu mogelijks te verklaren valt door de plannen voor expansie. Bij ons loopt de Avensis, de opvolger van de al even grijze Carina, intussen op zijn laatste benen en over een rechtstreekse vervanger is het voorlopig stil. Dat Toyota de Avensis nu door de Camry zou vervangen is niet eens zo ver gezocht. Ook al zou dat impliceren dat een breakversie daarmee tot het verleden hoort.

In de VS is de Camry met relatief zware benzines verkrijgbaar zoals een 2,5-liter viercilinder en een 3,5-liter V6. Voor de Europese markt zou vooral de hybrideversie in aanmerking komen. Die maakt gebruik van een 176 pk sterke 2,5-liter viercilinder benzine gekoppeld aan een batterij en een CVT-automaat. Daarmee haalt de sedan een opgegeven gemiddeld verbruik van slechts 4,5 l/100 km.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden