
Terwijl veel fabrikanten de dieselboot verlaten zijn er andere die sterk geloven in de toekomst van de dieselmotor. Alpina is één van die diesel-believers en heeft daar ook zijn redenen voor.
Over diesel is de laatste tijd - zeg maar gerust jaren enorm veel te doen geweest. De NOx van een dieselwagen ligt aanzienlijk hoger maar de motoren ontwikkelen dan weer wel een stuk meer koppel. En dat koppel is handig in zware auto's om veel kilometers mee te malen. Denk maar aan de gewilde SUV's. Dat koppel, in combinatie met een algemeen lager verbruik, heeft de brandstof in het verleden enorm aantrekkelijk gemaakt.
Toekomstvisie
Hoofd van Alpina en ook zoon van de oprichter, Andreas Bovensiepen, heeft tijdens een interview met WhichCar duidelijk laten merken dat hij een toekomst in diesel ziet. Hij gelooft ook sterk dat zijn wagens voor het nieuwe WLTP-examen met glans gaan slagen. Bovensiepen bevestigt dat de allernieuwste katalysatoren en AdBlue-technologie een immense impact op de NOx-waarde hebben.
Verder krijgen we nog een heel opvallende opmerking van Andreas Bovensiepen. Hyrbidetechnologie is voor Alpina not done. Het maakt de wagen zwaarder en voor een sportieve wagen is dit alles behalve positief.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden