
Volkswagen gaat een potje Yahtzee spelen met haar merken, en ze vervolgens herverdelen. De duurdere merken zouden zo in een aparte groep worden ondergebracht.
Met Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, Skoda, Seat en Volkswagen zelf hebben we maar zeven van de in totaal twaalf merken uit de VAG-portefeuille aangestipt. De spaghetti van merken is voor Volkswagen stilaan een warboel en daar willen ze nu wat aan gaan doen.
kapblok
Destijds sloegen ze de scheiding net boven Volkswagen, waardoor Seat, Skoda en Volkswagen samengenomen werden en Audi, Porsche en Bentley samen met Lamborghini een aparte categorie uitmaakten. Al ging het nog niet om een financiële of juridische scheiding. Die laatste groep zou nu verder uitgepuurd worden, waarbij Audi de oversteek naar de eerste groep maakt. Dat heeft gevolgen voor de basis van de Lamborghini's. Want tot nu toe namen die Audi-modellen als basis, denk aan de Gallardo die wel een opgezette Audi R8 leek, maar nu zou Porsche als hoofdmerk van die groep gaan fungeren. Ook Bugatti zou in de supercargroep gaan huizen.
Dat lijkt alvast een pak logischer, want daardoor zou Lamborghini gebruik kunnen gaan maken van Porsche-onderdelen. Dat zal nog niet gebeuren voor de opvolger van de Aventador die er in 2022 aankomt maar de opvolger van de Huracan zou wel al op die nieuwe basis worden ontwikkeld.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden