
Af en toe verliezen de Duitsers ook. Volkswagen werd op de vingers getikt door de Europese Commissie en ziet Suzuki vrijuit gaan inzake het gebruik van de GTI-badge.
In 2004 liep niet alles op rollen tussen Volkswagen en Suzuki. Toen ging Volkswagen namelijk in beroep tegen een toezegging om de naam GTi te laten gebruiken door Suzuki. Die naam hebben ze tot vandaag in eigendom voor de Swift GTI. Sindsdien wijzigden er echter een aantal zaken, Volkswagen nam twee jaar geleden een aandeel in Suzuki en deed dat intussen weer van de hand in maart van dit jaar. En net op dat moment kwam er een uitspraak rond het gebruik van de GTI-badge.
Nu blijkt dat Volkswagen die strijd een aantal weken geleden heeft opgegeven. Enerzijds omdat het allicht belachelijk veel geld begon te kosten en anderzijds omdat de Europese Commissie de Duitsers ongelijk gaf. Zij stellen dat de consument zich niet kan vergissen tussen een Golf GTI en Swift GTI omwille van die badge. Gelijk hebben ze.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden