Officieel: Mercedes S 63 AMG Coupé is wolf in schaapskleren

mercedes-benz-s63-amg-coupe

Zomaar middenin de week gooit Mercedes de S 63 AMG coupé de wereld in. Zijn 5,5 liter grote motor moet hem helpen zwemmen en de 585 paarden zorgen er wel voor dat hij op zijn bestemming komt.

Niet anders dan bij de berline is de S 63 AMG Coupé namelijk uitgerust met de forse 5.5l V8 biturbomotor, goed voor 585 pk en maar liefst 900 Nm. 4,3 seconden duurt het vooraleer je vanuit stilstand de 100 km/u bereikt, met 4Matic lukt dat zelfs in 3,9 seconden.

afvallen geblazen

Mercedes en AMG maken zich sterk een gewichtsbesparing van 65 kilogram tegenover de vorige S-klasse Coupé - met name de CL - te kunnen voorleggen. Dat kunnen ze door een aantal modificaties die helpen het gewicht reduceren. Zo werd een lithium-ion batterij geplaatst, komen er lichtere AMG-velgen en werd ook het high performance composiet remsysteem lichter. De voorzijde van de wagen werd vervaardigd uit aluminium.

mercedes-benz-s63-amg-coupe

Vergeleken met de CL 63 AMG krijgt de S 63 AMG Coupé er 31 pk en 100 Nm bij maar verbruikt hij met 10,1 l/100 km toch 0,4 l minder dan zijn voorganger.

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
Techno Patat 10:28
afbeelding van Techno Patat

En net als bij de CL is de basis wel cool, vooral langs voor. Maar is hij pas echt überdik en knap in de 63 AMG variant! De looks komen nu pas helemaal tot hun recht, zeker langs achter dan! Die 4 uitlaten en bumper maken veel goed!

Enkel ietwat raar dat die badges zo laag hangen... Al zou ik 'em toch zonder badges bestellen...

En lol@ gewichtsbesparing! Hij weegt nog steeds wat? Anderhalve vrachtwagen :P?

Adriaan 10:35
afbeelding van Adriaan

Ik vind het echt wel leuk, ziet er beter uit dan de cl. Maar dat dashboard ziet er toch maar raar uit, met die twee schermen die er precies iets te nonchalant zijn tegen aan gegooid.

Carlos 12:30
afbeelding van Carlos

Ik vind ze wel een schoontje :-p.
Hopelijk snel eentje spotten ^^.

Laurens 12:31
afbeelding van Laurens

Niet zeker of jullie de echte betekenis kennen van 'wolf in schaapskleren'
Dit is gewoon een serieuze wolf.... Probeer deze maar eens onopgemerkt voorbij te laten gaan. Bij een M5 is dat anders, daar zie je amper het verschil met een M pack

Sven 12:58
afbeelding van Sven

ja hoor, die betekenis vatten we wel. Het gaat erom dat hij er vooraan en in profiel nog vrij braaf uitziet. Veel braver dan je zou verwachten van een wagen met 585 pk en 900 Nm. Eens je iemand inhaalt met deze S 63 AMG, verraad je jezelf natuurlijk, is het niet met de acceleratie, dan is het wel door de diffusor achteraan.

En in jouw vergelijking is de M5 geen "wolf in schaapskleren", daar is de 520d met M-Pack eerder het "schaap in wolfskleren". (Bestaat daar een echte uitdrukking voor?)

yoran 13:11
afbeelding van yoran

veel geblaat, maar weinig wol

Walter 12:46
afbeelding van Walter

Precies de AMG fanclub hier. Ik zal de luis in de pels zijn dan ;-). Is het niet gewoon een Mercedes met andere bumpers, sideskirts, 4 uitlaten en een onderwets grote motor? Maw ik word er niet wild van hoor.

Techno Patat 16:37
afbeelding van Techno Patat

Is dat niet zo met elke M, rs en AMG?

Oftewel net de charme er van, enorme prestaties met 'gewone' looks ;-)! En rij eens met een AMG, M of RS en oordeel dan of ze er 'gewoon een ouderwets grote motor' ingegooid hebben :-)! (Btw, zoek vooral eens op naar de technologie achter die ouderwets grote motor, en terwijl je bezig bent ook naar die van de 6.2, noem hem dan nog eens ouderwets :-)! )

Het enige waar ik bijlange na niet wild van word zal het prijskaartje zijn vrees ik :(!

Walter 19:20
afbeelding van Walter

Techno patat, voorzitter van de AMG fanclub :P Jahoor, dat geldt ook voor M en RS. De technologie kan je misschien wel modern noemen, het idee van een grote motor in een "gewone" auto is wel volledig passé imho. Kijk naar de F1, ok het geluid trekt op niets, maar een 1.6 in koninginneklasse van de autosport. Het zegt volgens mij genoeg. Big blocks zijn binnenkort ancient history. BMW met zijn i8 durft het al aan de andere richting in te slaan. Benieuwd of ze hun tijd niet te ver vooruit lopen. Maar eerlijk techno patat, ja ik wil met een V12, V10 of V8 rijden :-)

Techno Patat 20:49
afbeelding van Techno Patat

Hahaha aanwezig :P!

Ik geef je wel gelijk over dat het zeker niet meer hoeft. Maar dat hoort net bij die klasse imo :-)! Alles behalve de looks is net over the top, en dat heeft wel een bepaalde aantrekkingskracht ;-)!

En van de 1.6 in de F1 is een gevoelig punt denk ik net, de auto's rijden tijden die toch niet 100% representatief zijn nu, dus of ze even snel zijn valt nog wat af te wachten. Maar sneller dan de v10/12 modellen gaan ze sowieso niet meer worden (al ligt dat evenzeer aan reglementen).

Mercedes had ook al de SLS in electrische versie (is daar eigenlijk ene van verkocht?), de i8 is zeker nog een ras apparter. Maar dat is een naam-maker ook de i8, iets dat een pure showcase is. Daar verwacht je iets vooruitstrevends in toch? Iets vooruitstrevends of iets heel eeg cools! Bij BMW kozen ze het eerste :-)!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws