Hyundai Genesis komt naar België voor 64.999 euro

hyundai-genesis_01

Het vlaggenschip van Hyundai, de Genesis komt naar België. Met een prijs van 64.999 euro krijg je alle luxe die de Zuid-Koreanen hebben te bieden, vierwielaandrijving en een V6 in het vooronder.

Laten we meteen met de - niet optionele - deur in huis vallen. De Genesis zal enkel te koop zijn als full-option. Wat meteen ook de forse prijs van 64.999 euro verklaart voor deze luxesloep uit het E-segment. Al zal je je volgens Hyundai niet bekocht voelen.

Opties, opties overal... maar dan standaard

Oké, de lakkleur en de kleur van het interieur mag je nog net kiezen zonder meerprijs, al de rest krijg je zo mee uit de Hyundai-garage. Enkele opmerkelijk opties zijn daarbij de 360° omgevingscamera, Bi-xenon koplampen met dynamische bochtverlichting, elektrische stoelen voor- en achteraan verwarmd en geventileerd en een head-up display met navigatieaanduidingen. De rest van de lijst is te lang om op te sommen (al deden we het hier). Bedenk het en je krijgt het op dit Zuid-Koreaans vlaggenschip.

hyundai-genesis_01

4WD met achterwielaandrijving

Onder de kap is het ook geen sensibele keuze. Geen geknepen tweeliter-diesel, wel een 3.8 V6 GDI-benzine met 315 pk en 397 Nm koppel. Een motor die in de Genesis Coupé al voor bergen zijwaarts plezier zorgde. Al zal dat in deze Genesis iets moeilijker zijn, alhoewel. De motor wordt in de sedan namelijk gekoppeld aan een automaat met 8 verhoudingen en een gloednieuwe HTRAC (Hyundai TRACtion) vierwielaandrijving. Interessant om weten, het systeem stuurt standaard 100% van de kracht naar de achterwielen. Bij gripverlies zal de HTRAC dan braafjes de kracht over de vier wielen verdelen. Een 4WD-systeem naar ons hart.

Visitekaartje

Hyundai heeft in België geen te hoge verwachtingen voor deze Genesis. Hij moet eerder dienen als een esthetisch visitekaartje voor het merk dat de technologie en luxe van Hyundai moet aantonen. Exclusiviteit boven volume. Toch is hij volgens het Zuid-Koreaanse merk door de band heen zo'n 9 tot 22% goedkoper tegenover zijn concurrenten (alle opties natuurlijk meegerekend). Die concurrentie komt vooral uit Duitse hoek. Denk dan aan een volgepakte Audi A6, BMW 5 Reeks of Mercedes E-Klasse. Al mag je natuurlijk ook niet de Jaguar XF Vergeten.

hyundai-genesis_01

Als laatste lokmiddel voor de prijsbewuste CEO geeft Hyundai vijf jaar garantie, ongeacht de kilometers. Vanaf september zal je Hyundai's vlaggenschip kunnen bestellen bij een select clubje dealers.

Ontvang hier de officiële digitale brochure van deze Hyundai

 

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Kevin300 18:14
afbeelding van Kevin300

Ik rij zelf met een i40. Alhoewel ik er best tevreden over ben en voor de moment zeker geen reden tot klagen heb zou ik deze niet aanschaffen. Ik zou met dat geld ergens anders gaan shoppen.

Eyal 19:26
afbeelding van Eyal

Ik wens Hyundai véél succes maar ze hebben jarenlang een reputatie opgebouwd van prijskraker dat ze niet in aanmerking komen voor iemand die een budget van 65000€ heeft.
Lexus heeft het al niet makkelijk in dat segment. Ondertussen is Infiniti erbij gekomen en voor 66 640€ heb je al een basis Tesla...
Ik vrees dat ze met deze Genesis op het Europees continent niet veel zullen verkopen

DasHaus 19:56
afbeelding van DasHaus

Ik denk dat ze voor Europa beter een luxueus submerk creëren als ze zo'n wagens aan de man willen brengen. Maar infiniti bewijst dat dat geen sinecure is.

B4 00:47
afbeelding van B4

Knap van Hyundai dat ze die hier te koop aanbieden, ook al zullen die zelf weten dat er maar enkele verkocht zullen worden. In Nederland rijden er enkele rond. In 1994 was de Grandeur al even leverbaar daar, op speciale bestelling weliswaar

Maurice Vandenbergh 19:34
afbeelding van Maurice Vandenbergh

Ik vind dit een fantastische wagen. Jammer dat Hyundai ondertussen groot moderne 3 liter motor heeft die dezelfde prestaties geeft maar fiscaal in het gekke Europa veel beter 'te doen' is. Ook vraag ik mij twee dingen af: (1° In Amerika kost hij Full Option 52.000 dollar, dan is gezien de Euro toch nog altijd 10 à 15 % sterker is dan de Dollar, dan is de vraagprijs in België -daar dus mee vergeleken- toch erg hoog. Kan wat een taxes liggen maar bij Cadillac kost een CTS in Euro slechts een paar procent meer dan in Dollar in de States. Hoe doen die dat dan? (2°) Vermits hij al lang kant en klaar is waarom duurt het dan tot in september voor hij hier leverbaar is. Aan een schappelijker prijs wil direct of over een paar maand ééntje kopen. Maar wachten tot september en dan voor een toch eigenlijk te hoge prijs, nee dat kan ik niet.
Maurice Vandenbergh
maurice.vandenbergh@pandora.be

Hans Worst 23:43
afbeelding van Hans Worst

Wat een knappe limousine, zeker de achterkant is heel erg geslaagd

Diederiek Degryse 23:31
afbeelding van Diederiek Degryse

Ik ben heel gecharmeerd door deze wagen en kon hem al proefrijden (benzineversie) en was danig onder de indruk. Onberispelijke afwerking, ruimte zat en volgestouwd met allerhande snufjes. Heel interessant voor iemand zoals ik die meer dan 60.000 km per jaar doet. Qua ruimte bijna een Mercedes S-Klasse. Ik kijk rijkhalzend uit naar de komst van de diesel. Afhankelijk van de bron zou het gaan om een 3.0 V6 of een 2.2 4-cilinder in lijn.
Ik ben op dit moment mijn 4e Volvo aan het "verslijten", een V70 met momenteel 155.000 km op de teller. Supertevreden en qua afwerking mag hij gerust naast de klassieke premiummerken staan. Ik ben ook heel gecharmeerd door de nieuwe XC90 maar de prijzen swingen de pan uit en duwen me in de richting van alternatieven en dan komt de Genesis zeker in aanmerking. Prijs/kwaliteit in mijn ogen onklopbaar. Mijn beslissing staat quasi vast. Enkel nog opnieuw testrijden met de diesel eenmaal deze beschikbaar is en onderhandelen over de korting en de overname en we kunnen aftellen ...
Tot slot ... Met zo'n wagen ga je qua exclusiviteit zeker potten breken. Dit kon ik naar aanleiding van mijn proefrit al ervaren. Ik kreeg niets anders dan positieve reacties. De superlatieven waren bij momenten niet uit de lucht.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws