
Een beetje later dan Hyundai, maar wel een concept dat volledig rondom de brandstofcel ontworpen is, dat is de Fuel Cell Sedan. De looks zijn dan ook anders dan wat we gewoon zijn, al durft Toyota dat met alternatieve aandrijvingen wel vaker doen.
Technische gegevens zijn er nog niet, wat dit bericht misschien iets minder interessant maakt voor de techneuten onder ons. Toyota stelt echter wel een radius voorop overeenkomstig met wagens op benzine. Ook voltanken zou Toyota ongeveer even lang duren als bij een benzineauto.
De Toyota Fuel Cell Sedan zal vanaf april 2015 door de Japanners aangekocht kunnen worden, een paar maanden later zien we hem ook in Europa en de VS verschijnen. Voor ons land is het nog even wachten op uitgebreide tankinfrastructuur, al is de komst van de Toyota Fuel Cell Sedan naast de Hyundai ix35 Fuel Cell alweer een extra argument om daar werk van te maken.


Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden