
Japanse autoconstructeur Toyota is duidelijk, voor hen zal er altijd een mens in controle blijven van een wagen. Daarmee verzetten ze zich openlijk tegen de zelfrijdende wagens die op til staan.
Google experimenteert er mee net zoals Renault en ook Cadillac wilt er binnen twee jaar ééntje. Zelfrijdende wagens zijn hot. Toyota? Die krijgen het er niet zo warm van. Zo had Toyota's hoofd veiligheidstechnologie het volgende te zeggen: 'Toyota gaat geen chauffeurloze wagen ontwikkelen. Mensen moeten altijd in controle zijn om situaties aan te pakken die computers niet kunnen anticiperen.'
Al moet je zijn uitspraak met een korreltje veiligheidszout nemen. Er zal nog altijd een persoon achter het stuur zitten, maar de toekomstige veiligheidssystemen voor het Japanse merk beloven alvast veel inmenging van computergedoe. Zo zullen toekomstige Toyota's lane assist hebben, een sensor die kijkt of de chauffeur zijn handen op het stuur heeft en botspreventie. Allemaal voor de veiligheid natuurlijk, maar we kunnen niet ontkennen dat veel van de foefjes de chauffeur proberen weg te werken...
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden