
De éne plakt er een dak op vandaag, Audi haalt dan weer het dak van haar R8. Kwestie van nog wat beter te kunnen genieten van de 540 pk sterke V10 achter je oren.
In het rijtje 'verre van een verrassing', deze R8 Spyder. Al maakt hem dat er natuurlijk niet minder lekker op. Want wie kan nu negatief zijn over een dakloze sportwagen met atmosferische 5.2-liter V10 achterin? Zeker gezien de huidige downsizing noden. Die V10 is ook in de Spyder goed voor 540 pk en 540 Nm koppel. Met een verslavend geluid tot gevolg.
De sprint naar de 100 km/u leg je met de Spyder af in 3,6 seconden, één tiende trager dan de Coupé. Ook op de topsnelheid moet je wat lagen liggen. De Coupé bereikt 320 km/u, de Spyder 318 km/u. Stel ze in realiteit echter maar gelijk.

Verder niet echt nieuwigheden te vinden - ergens logisch ook. Voor de tweede generatie R8 cabrio blijft Audi vasthouden aan een stoffen dakje. Dat verdwijnt in 20 seconden en dit tijdens snelheden tot 50 km/u. Ideaal in stadsverkeer dus.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden