Toyota en Volkswagen investeren fors in Uber en Gett

vw-toyota-uber

Taxichauffeurs mogen dan wel huiveren van Uber en co, automerken blijken extreem geïnteresseerd te zijn in het concept waarbij privéchauffeurs mensen vervoeren.

Uber is op een sneltempo de wereldmarkt binnengereden. En hoewel de privétaxidienst niet in alle landen in goede aarde valt (vooral bij professionele taxichauffeurs) kan het succes van de dienst niet ontkend worden. Dat merkt Toyota ook, want het Japanse merk investeert in de onlinetaxidienst om op die manier een samenwerking uit te werken in verschillende landen.

Het doel van de samenwerking is dat Toyota haar voertuigen via leasing kan aanbieden aan Uber-chauffeurs. Of voor een goedkoper prijsje. Op die manier verkoopt de Japanse constructeur niet enkel meer auto's, in principe is het ook goede reclame voor de wagens (denk maar aan de E-Klasse als taxi). Daarnaast willen Uber en Toyota gezamenlijke applicaties ontwikkelen voor de bestuurders.

Volkswagen doet het met Gett

Ook bij Volkswagen geloven ze in de onlinetaxidienst. Al investeren de Duitsers in het iets onbekendere Gett, de Israëlische tegenhanger van Uber dat ook beschikbaar is in het VK, New York en Rusland. Volkswagen had alvast 270 miljoen euro veil voor de samenwerking. Het doel is net zoals bij Toyota om van de auto niet enkel meer een product te maken, maar ook een dienst.

Met de zelfrijdende technologie in het achterhoofd geen domme zet natuurlijk.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws