
Hebben we in Europa de Fiat 500 en allerhande derivaten, dan heeft Toyota op haar thuismarkt de Pixis-lijn. Die krijgt nu de toevoeging van de Joy, een Kei car met retro-invloeden.
Een uniek segment in Japan met al even unieke modellen; de Kei cars. Want valt je wagen binnen de 3,4 meter lengte en beschikt het over een blok van 660cc met maximaal 64 pk, dan krijg je een hoop belastings- en verzekeringsvoordelen. Op die markt mikt Toyota ook volop met deze Pixis Joy.
Denk echter niet dat het daardoor een kneusje is, want een turbomodel tekent ook present net zoals de aanwezigheid van optionele vierwielaandrijving. Standaard gaat de kracht naar de voorwielen. Visueel kan je het best vergelijken met een samengeperste MINI, in elke goede zin van die uitdrukking.

Teleurgesteld dat deze Japanner niet naar hier komt? Dan hebben we een lichtpuntje, want Suzuki zal de al even gekke Ignis bij ons commercialiseren.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden