
Het heeft maar liefst tweeënhalve generatie A6 Allroad geduurd voordat Mercedes met een concurrent voor de Duitse offroadbreak op de proppen komt. Dan moet het antwoord wel goed doordacht zijn.
Dat de Mercedes E-Klasse All-Terrain er zat aan te komen, wisten we al langer. Op het autosalon van Parijs zullen de Duitsers de wagen ook echt voorstellen.
Mercedes kiest voor het gekende recept bij offroad-afgeleiden van middenklassebreaks. Zo is er een een aangepaste grille met twee brede kunststof lamellen en is er ook de avontuurlijk ingestelde afwerking van het exterieur met kunststof randen rond bumpers en wielkasten.

Mercedes zet de All-Terrain 2,9 centimeter hoger op zijn poten dan de reguliere E-Klasse. De banden met hoger profiel zorgen voor 1,4 cm daarvan, de rest duwt mercedes in het onderstel. Standaard komt de wagen met 4Matic-vierwielaandrijving met daarbovenop een uit de GLE afkomstige All-Terrain modus in de standaard Dynamic Select, de benaming voor Mercedes' keuzeschakelaar voor ophanging en rijhulpmiddelen. Mercedes voorziet 19 of 20 inch wielen, speciaal ontwikkeld voor deze All-Terrain E-Klasse.

Motorisch voorziet Mercedes in eerste instantie de E 220d van 194 pk, later komt er ook een zescilinderdiesel aan. Beide motorversies worden bediend met een 9G-Tronic automatische versnellingsbak.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden