
580 pk naar de achterwielen en dakloos luisteren naar de monsterlijke 5.2-liter V10. Moeten we nog meer zeggen?
Lange tijd zwaaide vierwielaandrijving de plak bij Lambo maar testrijder Valentino Balboni kon moederbedrijf VAG overtuigen om toch ook eens alle kracht naar de achterwielen te sturen, de Gallardo Valentino Balboni was geboren. Een succes, want met de komst van de Huracan ziet Lamborghini er geen probleem in om gewoonweg een goedkopere achterwielvariant in de cataloog te zetten. Dat is zo voor de coupé en vanaf vandaag ook voor de Spyder.
Ten opzichte van de 4WD-variant verlies je wel enkele paarden maar met 580 pk kom je heus niets te kort om je richting een boom te katapulteren. Meer nog, de RWD-versie zeult door het ontbreken van extra differentiëlen en mumbo jumbo zo'n 86 kilogram minder mee. Dat scheelt toch meteen een supermodel of twee minder als passagier.

Dat je bekijks zal hebben bij de supermodellen met deze Huracan RWD Spyder staat buiten kijf. Zo goed als identiek aan zijn 4WD-broertje, dat wel, maar de voorbumper met aangepaste luchtsleuven zal de kenners op de hoogte brengen. Enfin, de rijken der aarde met enig racebloed in hun aderen hebben weer iets om naar uit te kijken.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden