
De Toyota Prius C, de Yaris hybride van de Verenigde Staten zeg maar, krijgt een opfriskuur. Waardoor het kleintje best sportief voor de dag komt. Zou dit aanslaan in Europa?
Hoewel je zou denken dat Toyota al haar hybridemodellen aanbiedt in Europa zijn er nog marktspecifieke gevallen links en rechts. Uiteraard in eigen land maar ook in de VS. Want daar kent de Prius-familie één lid meer, de Prius C. Dat kleintje is steeds het visueel sportieve broertje van de Yaris hybride geweest. Met bumperwerk dat wat gelijkt op de pre-facelift GT86.

Met de facelift voert Toyota die sportiviteit nog wat op, want het geeft de bumpers zwarte lijsten en ook de mistlichten krijgen een zwarte rand. Daarnaast tekent Toyota’s Safety Sense present. Met noodrem, lane departure warning en automatische grootlichten. De aandrijflijn deelt de Prius C nog steeds met de Yaris hybride. Denk dus aan een 1.5 bezine met elektrohulp goed voor 100 pk. Het normverbruik ligt wel wat hoger tegenover die Yaris. Want de Prius C geeft 5 l/100 km op (Yaris: 3,3 l/100 km). Al ligt dat deels aan de andere cyclus die ze in de VS gebruiken.

Zouden jullie dit karretje overwegen in Europa?
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden