
Sinds 1993 op de Japanse markt, tijdelijk ook beschikbaar op de Europese markt als Wagon R+ en nu toe aan zijn zesde generatie. De Wagon R is Suzuki's populaire Kei-car in het land van de rijzende zon en blijft vasthouden aan z'n hoekige proporties.
In Europa kennen we vooral de Wagon R+ die ook onder Opel-vlag werd verkocht als Agila. In het thuisland van Suzuki kennen ze echter sinds 1993 het kleinere broertje, de Wagon R (zonder die '+') en met zoveel jaren op de klok is het niet verrassend dat de Keicar al een paar generaties achter de rug heeft. Vijf om exact te zijn, waardoor het kleintje dit jaar aan generatie nummero 6 mag beginnen.
Zoals voordien valt die op door zijn hoekig design en de nodige uitvoeringen. Zo is er zelfs een heuse Stingray-variant. Hopen op een V8 voorin - zoals bij de Corvette Stingray - zouden we niet doen, want door de Keicar regelgeving driepitters met maximaal 660cc voorin. Atmosferisch, met drukvoeding én zelfs als hybride. Optioneel tekent ook een vierwielaandrijving present.

Op zoek naar een brok Kei-plezier in België? Dan biedt Suzuki sinds kort de Ignis aan.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden