
Een bonestaak nog lichter maken? Daar moet je een knotsgekke Japanner voor zijn.
In Genève blinkt de nieuwe Swift op de Suzuki-stand. Wij gaan hem alvast aan het tandwiel voelen binnen enkele weken en diegene die achter het stuur mag plaatsnemen mag ons vertellen wat die 120 kilogram minder nu net met een Swift doen. Want vermogensgewijs is de Swift niet veranderd, of toch heel weinig.
woot woot!
Zo ligt er onder de kap een 1.2 DualJet of een 1.0 BoosterJet met respectievelijk 90 of 110 pk. Nieuw is ook de SVHS die een kleine elektromotor koppelt aan het geheel. Vooral het koppel vaart er wel bij. Koppel dat met een Swift die nog slechts 820 kg weegt, dan krijg je best een vinnig karretje. Toch kan de nieuwe Swift meer aan. Hij slikt zomaar even 265 liter bagage, ofwel 54 liter meer dan voorheen. Dat kan dankzij een langere wielbasis en grotere buitenafmetingen.


Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden