Mitsubishi wordt 100: plaatst plug-intech in allereerste model

mitsu-100-years

Om de honderdste verjaardag van het Japanse merk te vieren zal de Amerikaanse tak van Mitsubishi het allereerste model, de Model A, uitrusten met de technologie van de Outlander PHEV. Oud ontmoet nieuw.

Jawel, in 1917 bracht Mitsubishi haar allereerste wagen uit, de Model A, waardoor het merk dit jaar honderd kaarsjes mag uitblazen. Een eeuwviering dat de Amerikaanse afdeling niet zomaar voorbij kon laten gaan. Waardoor het richting West Coast Customs trok (de originele rakkers van Pimp My Ride) met een idee. Een idee waarbij die Model A van 1917 de technologie aan boord zou krijgen van de Outlander PHEV uit 2017. Een huwelijk tussen oud en nieuw zeg maar.

Het zou alvast maken dat die Model A plots over een 2-liter benzine beschikt en een elektromotor met een gezamenlijk vermogen 203 pk en 300 Nm. Ter verduidelijking; toen de Model A van de band rolde lag er voorin een 2.8 liter viercilinder die ruwweg 35 pk wist neer te zetten. We zijn alvast benieuwd naar het resultaat maar gaan er nu al prat op dat dit spannender is dan alle huidige modellen van Mitsubishi samen.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Evo X 20:35
afbeelding van Evo X

'n Coupé bouwen ze momenteel niet meer nieuw, verder, noem iets op 4 wielen en ze verkopen het. Maar niet voor ons, niet meer voor Amerika en zelfs niet meer voor Australië. Enkel in hun thuismarkt kan je alles op 4 wielen kopen wat je kan bedenken. Van elektrische bestelwagen met of zonder kipbakje tot 'n bus. Het heeft ooit anders geweest qua invoeren van modellen en hun beslissing heeft hun volgens mij al ettelijke miljoenen euro's en klanten gekost.

B4 20:54
afbeelding van B4

Het gamma in hun thuismarkt is ook niet meer wat het geweest is; veel modellen zoals de Colt, Lancer, Galant, Sigma/Diamante, Minica, ... zijn allemaal verdwenen. En de I (I-miev), Pajero en Delica zijn al erg oud, de RVR is een saaie SUV geworden, en de Outlander moet het met veel moeite recht zien te houden. Een coupé, cabrio, break, ... is er allemaal niet meer. Zeker in vergelijking met de jaren '80 en '90 is het maar erg gesteld met Mitsubishi... Niet alleen hier maar wereldwijd zal het hun veel klanten gekost hebben, om nog maar te zwijgen van het vele toegestopte geld dat ze van de familie krijgen om te overleven

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws