Honda N-Box heeft zijn naam niet gestolen

honda-n-box-2017

De term schoendoos terug nieuw leven in blazen, dat doet Honda met de nieuwe N-Box. Met zoveel veilighedsnufjes standaard in de carrosserie gepropt dat je jezelf afvraagt of er nog wel plaats voor inzittenden is.

Marktspecifieke modelletjes. Speelt zich dat bij ons in Europa vooral uit door petieterige motoren in alles wat rijdt te steken, dan wordt in Japan vooral de nadruk gelegd op de afmetingen. Het is te zeggen, Japan heeft haar eigen K-car segment. Waarbij serieus compacte karretje met nog compactere motoren een fiscaal voordeel kennen. Laat dat net het segment zijn waar deze nieuwe N-Box van Honda in mee speelt. En met zo'n naam laat de K-car geen twijfel bestaan over zijn vorm.

honda-n-box-2017

Een koekendoos op wielen. Maar wel een verdomd doordacht exemplaar. Met schuifdeuren, plaats voor vier en een riante standaard veiligheidsuitrusting. Specifiek; adaptieve cruisecontrol, verkeersbordherkenning, automatische grootlichten, rijstrookassistent en zelfs een noodremhulp. Waar ze al die technologie hebben gepropt, het is ons een raadsel. Voorin een 660cc grote (kleine?) motor gekoppeld aan een CVT-automaat. Standaard stuurt die zijn VTEC-kracht naar de voorwielen. Vierwielaandrijving is optioneel.

honda-n-box-2017

Honda gaat er tenslotte prat op dat ze hier maandelijks 15.000 exemplaren van kunnen slijten in Japan. Geen onbelangrijk product voor het merk dus.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws