
Aartsrivaal van Ford Mustang, de Chevrolet Camaro, heeft net in zijn thuisland een stevige facelift gekregen. Belangrijk daarbij? Dat Camaro en Mustang tegenwoordig technologie delen. jawel.
Hoewel de Camaro enkele jaren geleden officieel aan viel te kopen via een Chevrolet-dealer in Europa is het tegenwoordig de Ford Mustang die vooral potten breekt op ons continent. Maar wat als Chevrolet nu nooit de brui had gegeven aan West-Europa, wat voor Camaro zou je dan tegenwoordig kunnen bestellen? Wel, deze Camaro facelift brengt het nog eens onder de aandacht.
Te beginnen met de looks. Die bouwen verder op de in 2015 gepresenteerde nieuwe generatie en voegen een agressief voorsteven toe met langgerekte dagrijverlichting en - in sommige uitvoeringen - een opengewerkte grille zoals we die ook al zagen op pakweg de Ford Focus RS. Zeg het evenwel niet tegen Chevrolet, ze zouden het schaamrood op de wangen krijgen.

Toch is dit niet de enige gelijkenis met gerief van Ford, want aartsrivalen Camaro en Mustang delen vanaf de facelift van beide modellen gedeelde techniek. Specifiek hebben we het over de 10-traps automaat. Die mag de kracht van een V8, V6 dan wel een viercilinder richting de achterwielen sturen.
Zou deze Camaro hetzelfde succes in België kunnen hebben als de Mustang? Laat het even weten in de comments!

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden