
Renault heeft de overtreffende trap van de Megane R.S. bovengehaald. Met de Trophy krijg je er 20 pk en een hoop rijsensaties bij.
Slim van Renault, om even te wachten met de krachtigste versie van de Megane R.S. Want waar andere merken steevast vermogen inboeten wegens WLTP-aanpassingen, kan Renault nu gewoon uitpakken met een krachtigere versie van haar powerbeest.
méér is méér
Renault geeft de Megane R.S. Trophy dezelfde 1.8 TCe, nu voorzien van 300 pk en 420 Nm. Dat doen ze door wat aan te passen aan de turbocompressie en de uitlaat. Standaard staat hij op het Cup-chassis, met een strakkere ophanging en een Torsen mechanische sper als belangrijkste kenmerken. De Trophy kan gecombineerd worden met manuele versnellingsbak of de EDC-automaat met dubbele koppeling. Verder krijgt hij ook de 4Control vierwielsturing ter beschikking. Hij staat op 19 inch velgen met Bridgestone high performance banden.

Binnenin biedt Renault Recaro-sportzetels voorin, bekleed met Alcantara. De Multi-Sense rijmodi uit de gewone R.S. blijven onveranderd beschikbaar op deze Trophy.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden