
Hij mag dan nog maar twee jaar op de markt zijn, de overgang naar WLTP zorgt er voor dat Hyundai enkel wijzigingen moet doorvoeren aan de i30. Niet enkel onderhuids, ook visueel komt hij vanaf nu anders voor de dag. Subtiel anders.
De diesel die voorin de i30 stak bij de lancering trekt het niet meer in de strengere Euro 6d Temp-norm. Waardoor Hyundai besloten heeft om een nieuwe 1.6-liter turbodiesel te installeren. Die "Smartstream"-diesel maakt gebruik van een adblue-installatie om WLTP-ready te zijn. Net zoals voordien biedt Hyundai drie vermogensversies aan. Een versie met 96 pk die net onder de 100 g/km duikt (NEDC II), eentje met 116 pk en een topversie met 136 pk. Op benzinepeut rijden kan natuurlijk ook nog altijd met de 1-liter driecilinder en 1.4 viercilinder.

Een streepje Fastback
Samen met die motorenupdate besloot Hyundai haar volledige i30-gamma de voorbumper van de i30 Fastback te geven. Waardoor de hatchback en stationwagen wat stoerder voor de dag mogen komen. Of zo omschrijft Hyundai het toch.
Afronden doen de Zuid-Koreanen het geheel met twee nieuwe kleurtjes, Stellar Blue en Olivine Grey. Een fris jasje voor het najaar dus.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden