
BMW en JLR - ofte: Jaguar Land Rover - hebben besloten de handen in elkaar te slaan voor de ontwikkeling van een volgende generatie elektrische auto's. Op die manier willen de merken sneller en goedkoper nieuwe EV-technologieën op de markt brengen.
Dat de strenge Europese CO2-normen voor rare stuiptrekkingen in autoland zou zorgen is al langer duidelijk. Vandaag komt daar nog een stuipje bij. BMW laat namelijk weten dat het in zee gaat met Jaguar en Land Rover voor de ontwikkeling van de "volgende generatie elektrificatietechnologie". In mensentaal: De drie merken gaan samen de ontwikkelingskosten van een nieuwe elektrische aandrijving delen.
eDrive 5.0
Niet enkel het verzachten van de prijs is een gevolg van die samenwerking, ook kan door de gezamenlijke investering de technologie een stuk sneller op het toneel verschijnen. Die technologie zal alvast voortbouwen op de vijfde generatie van BMW's eDrive. Belangrijk daarbij is dat er zowat geen zeldzame grondstoffen meer nodig zijn voor de ontwikkeling.
Het warm water uitvinden staat er alvast niet op het plan, want die eDrive Gen.5 zal binnenkort al verschijnen in de iX3, en de X3 EV. JLR doet dus vooral een duit in het zakje om sneller te beschikken over - Duitse - elektrificatietechnologie.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden