Geen april: Volkswagen T-Roc Cabrio (2019)

volkswagen t-roc cabrio 2019

Volkswagen speelde al langer met het idee om een cabrioversie te maken van een compacte crossover. Vandaag is de T-Roc Cabrio een feit. De spirituele opvolger van de Beetle Cabrio en de Golf Cabrio... in een crossover-verpakking.

In 2016 kon je de bui al zien hangen met de T-Cross Breeze, een cabrioversie van VW's kleinste crossover. Gek genoeg krijgt die T-Cross niet de eer om als eerste aan de cabrio te gaan. Want Volkswagen onthult nu de T-Roc Cabrio. De crossover-cabrio... een tot nog toe relatief onontgonnen terrein.

Rijdende badkuip

Het voordeel van een crossover-cabrio, tegenover volbloed SUV-cabrio's zoals de Nissan Murano Cabrio en Range Rover Evoque Convertible, is dat crossovers vaak amper hoger staan dan reguliere auto's. Het moet dan ook gezegd; deze T-Roc Cabrio komt minder vulgair over dan bovenstaande voorbeelden. Hij doet ons dan ook opvallend hard denken aan de Golf Cabrio die je jaren kon krijgen.

volkswagen t-roc cabrio 2019

Net zoals die Golf Cabrio is deze T-Roc zonder dak visueel een "badkuip op wielen". We moeten er dan ook niet flauw over doen, dit is stiekem het moderne alternatief voor de Beetle Cabrio en Golf Cabrio. Twee modelvarianten die niet meer in productie zijn. De cabriomarkt is sowieso al petieterig, waardoor VW op veilig speelt door haar nieuwe cabrio te mixen met een ontiegelijk populair koetswerktype; de crossover.

Tot 150 pk

Amper 9 seconden heb je nodig om het stoffen dak elektrisch van je T-Roc te halen. Dit kan gerust tijdens het rijden! Zolang je maar onder de 31 km/u blijft. Tussen de koffer en het passagierscompartiment verstopt VW een rolbar die pas komt piepen als het echt fout dreigt te gaan. Het frame van de voorruit werd uiteraard ook versterkt. Moest het ooit fout gaan.

volkswagen t-roc cabrio 2019

Voorin deze T-Roc Cabrio geen verassingen. De basismotor is een 1-liter driecilinder turbobenzine met 115 pk, daarboven stelt VW een 150 pk sterke 1.5 viercilinder turbobenzine voor. Een automaat is optioneel, vierwielaandrijving zal je zelfs optioneel niet kunnen krijgen.

Momenteel spreekt VW nog van een "bijna productieklare concept", tegen de lente van 2020 mogen de eerste klanten een T-Roc Cabrio op de oprit parkeren.

Laatst gepubliceerd

Reacties (8)

Plaats een reactie
Jos D. 11:30
afbeelding van Jos D.

Tja, iedereen wil hoog zitten. Dus waarom ook niet in een hoge cabrio. Maar het blijft een gedrocht op 4 wielen.

suskewiet 13:51
afbeelding van suskewiet

laat de vw top hiermee rondrijden, met open kap en open mond.
Achter een stevig walmende sjoemeldiesel

Jean Gielen 18:07
afbeelding van Jean Gielen

Sjoemel diesel is ; hopen wij : voltooid verleden tijd , alle merken hebben er van geproefd
denk ik , sjoemel periode is voorbij , de construkteurs ' V.W. en andere zullen wel weten wat 't hun gekost heeft , alleen al hun Imago !

Edison 18:04
afbeelding van Edison

Wat een lelijk ding...

De golf cabrio vond ik nog wel iets hebben. Een interessante keus had ook een Arteon cabrio geweest.

Maar deze troc cabrio zal sowieso de geschiedenisboeken ingaan als iets om snel te vergeten.

Kees Huisman 21:23
afbeelding van Kees Huisman

Wat een negatieve flauwekulreacties, is toch gewoon een leuk cabriootje?

Jos D. 09:29
afbeelding van Jos D.

Dat zijn helemaal geen flauwekulreacties. Jij mag dat een leuk cabriootje vinden. Ik blijf het een gedrocht vinden. Ieder zijn mening toch ?

suskewiet 19:56
afbeelding van suskewiet

een cabriootje ?? lol :-)

Jelledr 23:39
afbeelding van Jelledr

Tja gedrocht of niet, stel u deze wagen op vakantie met de kids voor als huurwagen. Denk toch dat je er fijne momenten mee kan beleven.

Toch niet echt dat buitenbeentje als de murano enkele jaren geleden. Was ook geen topper en vrees dat deze niet veel beter zal doen. Kort leven beschoren?

Uw reactie