
BMW heeft voorlopig geen toekomstplannen voor de huidige generatie van de i8 waardoor ze hem weldra van de prijslijst zullen schrappen. Maar niet zonder dat wij het geweten hebben!
De BMW i8 is ondertussen zijn vijfde levensjaar ingegaan en naar goede BMW gewoonte is dit weer net iets te lang. De plug-in hybride sportwagen was van dag één een unieke verschijning die niet naar ieders smaak was. Desondanks hield het BMW niet tegen om enkele jaren terug ook nog een roadster-versie te lanceren. Anno 2019 krijgen we het nieuws te horen dat de i8 voorlopig geen opvolger krijgt.
Ultiem
Maar niet zonder één laatste wapenfeit! BMW ontwikkelde voor de gelegenheid een “tot-200-stuks-wereldwijd-gelimiteerde” Ultimate Sophisto Edition. De afwerking zal beschikken over een Sophisto-grau carrosseriekleur met E-Copper accenten en is beschikbaar op zowel de coupé als de roadster. Verder krijgt de 374 pk sterke i8 20-duims velgen om de wielkasten perfect op te vullen, in hoogglans afgewerkte onderdelen op de C-stijl en achterlichten uit helder glas. In het interieur word je begroet door zwarte en koperkleurige materialen.

Het werk van de marketingafdeling zat er echter niet op bij de i8 alleen, maar ze lanceren eveneens de i3S Roadstyle Editie. Dit keer gelimiteerd tot 1.000 exemplaren en krijgt uiterlijk dezelfde kenmerken als zijn sportwagen-broer. Binnenin mag de i3 profiteren van hout afwerking in combinatie met een lederen bekleding.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden