
De Nissan Juke heeft zo’n beetje op zijn eentje het B-SUV-segment opgericht in 2010. Vandaag wordt het iconische model vernieuwd: een gevaarlijke oefening voor Nissan.
Voor de tweede generatie van de Juke stonden de designers van Nissan voor een uitdaging van formaat: hij moest duidelijk herkenbaar blijven als een Juke, maar hij moest tegelijk minder controversieel ogen en praktischer worden. Dat betekent dat de ronde koplampen, de verborgen klinken in de achterdeuren en de piepkleine zijruiten behouden zijn gebleven maar dat de auto voor de rest veel volwassener oogt. Hij erft bovendien het V-vormige radiatorrooster dat alle recente Nissan-modellen siert. Het nieuwe infotainmentsysteem met een scherm van 8 duim is nu volledig geconnecteerd en biedt dus allerlei onlinediensten.

Veel groter
De wielbasis is met liefst 10,7 centimeter gegroeid, waardoor er nu veel meer binnenruimte voorhanden zou moeten zijn en de koffer slikt voortaan 422 liter en heeft een lagere tildrempel. Nissan belooft verder dat de nieuwe Juke “fun to drive” is, al laat het motorenpalet toch iets anders vermoeden: er is maar één optie en dat is een 1.0-turbodriecilindertje met 117 pk en 180 Nm, gekoppeld aan een manuele zesbak of een zeventraps DCT met dubbele koppeling.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden