
Op het salon van Frankfurt volgende week onthult Honda de e, de elektrische stadsauto met nostalgisch design die de constructeur al een paar jaar aankondigt. En hij komt er in twee vermogensversies.
Op 10 september gaat het doek van de productieversie van de Honda e, maar de eerste foto’s mogen we alvast hebben. Daarop is te zien dat de nostalgische look en de buitenspiegelcamera’s behouden zijn gebleven, waardoor hij veel mensen aan zou kunnen spreken. De e heeft een batterij van 35,5 kWh, goed voor een rijbereik van 220 kilometer, die compatibel is met gelijkstroomladers van 100 kW. Met zo’n kleine accu zal hij nooit die volledige 100 kW kunnen trekken, en dat is iets wat Honda indirect zelf bevestigt met de laadtijd van 0 naar 80 procent: 30 minuten. Niet slecht, maar die tijd suggereert dat het reële maximale laadvermogen eerder rond de 40 kW ligt. De Honda e is verkrijgbaar in twee vermogensversies: 136 of 154 pk. De Japanners geven een sprinttijd op van 0 naar 100 km/u in 8 seconden. Dat is vermoedelijk de tijd van de krachtigste versie, al zal de slechts 18 pk minder sterke instapper niet zoveel slomer zijn, zeker omdat het koppel voor beide varianten identiek is: 315 Nm.

2020
België wordt door Honda niet gezien als een lanceringsmarkt voor de e. Hij wordt eerst in Duitsland, Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk op de markt gebracht. Wij zullen nog tot ver in 2020 moeten wachten voor we in zijn sobere interieur met volledig digitaal dashboard met 2 schermen van 12,3 duim plaats kunnen nemen.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden