
Hyundai dost haar i10 N-Line niet enkel uit met exclusieve looks, het kleintje krijgt ook een exclusieve motor onder de kap. Al klinkt dat pittiger dan het eigenlijk is.
De Zuid-Koreanen geven het segment van de petieterige stadswagentjes nog niet op. Dat bewijst Hyundai met de komst van de nieuwe generatie i10. Er is zelfs plaats voor een hetere variant! De i10 N-Line is geboren.
Vissmoel
Die krijgt een eigen smoelwerk aangemeten. Eentje die - laat ons eerlijk zijn - niet meteen schoonheidsprijzen gaat winnen. De achterkant, die heeft wel baat bij het pakket. Met dank aan een sportief ogende einddemper en rode accentstreep. Je zal ons evenwel op ons woord moeten geloven, want Hyundai geeft geen officiële plaatjes vrij. Wij konden de i10 N-Line evenwel al begluren op het autosalon van Frankfurt.

Nu hop naar het belangrijk nieuws; die "exclusieve krachtbron" onder de motorkap. Ga maar even zitten... want Hyundai lepelt hier een 100 pk sterke 1-liter driecilinder turbobenzine in. Een blok dat met 118 Nm koppel geen straatstenen uit de grond zal trekken via de manuele vijfbak maar wel potentieel vlot uit de hoek kan komen. Binnenkort een volwaardige i10 N met ruwweg 120 pk om de VW Up! GTI te bekampen? We kunnen er enkel maar van dromen.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden