
Ondertussen zijn elektrische- en hybridewagens niet meer weg te denken uit ons straatbeeld. Een hybride camper is eerder iets zeldzaam maar moet met de hulp van deze Globevan e.hybrid iets meer mainstream worden. Iets voor onze noorderburen?
Zelf hoorden we het donderen in Keulen bij de naam “Dethleffs”, maar dit zou een gevestigde waarde in camper-land zijn. Een gevestigde waarde die sterk inzet op elektrisch of gedeeltelijk elektrisch rijden. De basis voor hun Globevan e.hybrid, zoals het gedoopt werd, is de Ford Transit Custom plug-in hybride.
Stopcontact
Motorisch werd de Transit niet aangepast waardoor een benzinemotor van 126 pk samenwerkt met een elektromotor die 50 kW produceert en gekoppeld is aan een accupakket van 14 kWh. 5 uur heeft een normaal stopcontact nodig om zijn batterij volledig op te laden waarna hij weer 50 kilometer puur elektrisch kan afleggen. Tel daar bij de 450 kilometer van de benzinetank en je kan vlotjes met je camper richting de Moezelstreek.
Hoewel de prijs nog niet gekend is –reken op een slordige 85.000 euro- werd het orderboek reeds geopend. De eerste leveringen worden in 2020 verwacht.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden