
Nee, het gaat hier niet om een reclameboodschap, wel om een achterpoortje in de nieuwe Vlaamse regelgeving rond de BIV en Verkeersbelasting.
De verdere aanpassing van de Belasting op In Verkeersstelling en de Verkeersbelasting zorgt voor menig kopzorgen bij wie met een potente auto de baan op gaat dezer dagen. Want met een richtgetal van 122 g/km CO2 is de Vlaamse Belastingsdienst niet bepaald vriendelijk voor die eigenaars.
Toch blijkt er een gaatje in de regeling te zitten, want wie zijn pk-bom op CNG legt, krijgt daar in januari en februari niet alleen een premie voor, je hoeft tot 2020 ook geen BIV en Verkeersbelasting te betalen. Nu, fabrieks-af worden weinig performante wagens uitgerust met een CNG-installatie. Toch zijn die zaken net zoals een LPG-installatie achteraf in te bouwen door een erkend installateur, en daar zijn er in België tegenwoordig ook een aantal voor CNG. Het lijkt trouwens niet alleen op te gaan voor nieuwe wagens, want ook tweedehands geniet je van deze vreemde kronkel bij de belastingen.
Toch een ideetje om je Audi RS4 Avant, BMW M4 of Mercedes-AMG S63 Coupé betaalbaar ingeschreven te krijgen?

We hebben intussen uitgebreid navraag bij de DIV gedaan en deze piste kan gevolgd worden voor zowel nieuwe als tweedehandswagens en ook naplaatsingen van CNG-installaties komen ervoor in aanmerking.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
amaai ja,dat ze daar nog niet opgekomen zijn
Door andre123 1 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)
Als er nu eens een station-versie van zou zijn, dan zou het nog interessanter zijn. Die extra...
Door Waxweazel 1 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 1 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 1 jaar geleden