
Nam het Zuid-Koreaanse merk dit jaar nog deel met een Tivoli aan de Dakar-rally, dan wisselt SsangYong die Tivoli voor de 2019-editie in voor deze Rexton DKR. Al gaat het grotendeels om een andere schulp natuurlijk, niet zozeer om nieuwe technologie.
Geen gebrek aan SsangYong tegenwoordig in de motorsport. Zo heb je de Actyon die in België een eigen rallycross-race rijdt en neemt het merk ook sinds dit jaar deel aan de Dakar-rally. Begin dit jaar was dat nog met een Tivoli DKR, begin volgend jaar zullen ze aan de startgrid verschijnen in Peru met de Rexton DKR. Die omgebouwde Rexton zal dan zo'n 5.000 kilometer over duinen moeten crossen gedurende 12 zware dagen.
Dankzij de buggy-fundamenten onder deze Rexton DKR valt de rallywagen in de T1-3 klasse. Dat wil zeggen dat deze Rexton beschikt over achterwielaandrijving en een benzinemotor. Specifiek gaat het over een V8 met 450 pk die het gevaarte in 4,4 seconden naar de honderd kan doen snellen via een sequentiële zesbak.

Net zoals dit jaar zullen Spaanse coureur Óscar Fuertes en co-piloot Diego Vallejo de Rexton DKR naar de finishstreep gaan sturen.
Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden