
Ophangingsfabrikant Cusco had geen zin om de zoveelste Yaris rallywagen in elkaar te schroeven. Wat doe je dan? Een C-HR als basis gebruiken natuurlijk! Euhm, wat?...
Vraag ons niet waarom maar compacte crossover C-HR van Toyota kent een opvallend actieve racecarrière. Zo nam Toyota zelf deel met een C-HR aan de 24-uren van de Nürburgring. Deze keer zorgt Cusco - een Japanse ophangingsspecialist - voor de sportieve tint. Want het bouwde een C-HR om tot rallywagen. Jawel, een C-HR rallywagen.
Die krijgt een extreme bodykit en een eigenlijk al even extreem gestript interieur. De centrale uitlaat en piepkleine velgen tonen dat deze C-HR functie boven vorm stelt. Want laat ons eerlijk zijn... mooi is 'ie niet.

Onderhuids schuilt een door TRD geprepareerde 2-liter turbobenzine die voldoet aan de eisen van het Asia-Pacific Rally Championship in de AP4-klasse, het Oosterse equivalent van de R5-klasse bij ons. De ophanging, die is uiteraard volledig door Cusco vervaardigd.

Recente reacties
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door andre123 3 jaar geleden
Rij-impressie + video: Renault ZOE Z.E. 50 R135 (2019)-
Door Waxweazel 3 jaar geleden
Vraag: Met welke auto zou jij laatste 10 liter benzine ter wereld op rijden?
Met de Alpine A610
Door Paul Geeraerts 3 jaar geleden
Brengt Techart Porsche Cayenne Coupé in evenwicht?
0,2 sec sneller dan de Stelvio Quadrifoglio :-)
Door Jos D. 3 jaar geleden