Eerste foto gefacelifte Jaguar XF lekt (2011)

De eerste foto van de facelift van de Jaguar XF is op het internet gelekt. Het blijft bij één foto, en veel meer dan de voorkant kunnen we niet beoordelen. Die ene foto toont ons wel dat de XF beïnvloed werd door de grotere broer, de Jaguar XJ. Onder de kap zou een 2.2 liter diesel onder de kap komen met 187 pk en 450 Nm. Daarmee zou de XF naar 100 km/u sprinten in 8,5 seconden. Topsnelheid bedraagt 225 km/u. Het gemiddelde verbruik zou 5,4 liter per honderd kilometer bedragen. Jaguar stelt de nieuwe XF voor in Shanghai en kort nadien in New York.

Jaguar XF gelekt 2011
Reacties: 7 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Olivier 22:53
afbeelding van Olivier

Die lijnen in de moterkap gaan er wel een beetje over. Goed afgekeken van BMW. Maar voor de rest best knap

Yannick Degroeve 23:07
afbeelding van Yannick Degroeve

seg wat is dat nu tegenwoordig?? alle grote merken hun modellen lijken zooohard op elkaar... audi bmw vw jaguar.... das hééél jammer

SeMTeX 07:23
afbeelding van SeMTeX

Dat neigt wel heel sterk naar de XJ

TdM 10:32
afbeelding van TdM

@Yannick: ze doen dat om een hele hoop ontwikkelingswerk te verminderen en kosten te verlagen.. Ook zullen er volgens mij minder crashtests enzo gedaan moeten worden omdat bvb de neus heel goed scoorde op de xj dan zal die nu evengoed scoren..

Ik vind het ook voordelen hebben.. Als je bvb de XJ heel erg mooi vind maar niet kan betalen, dan koop je een XF.. Bij alle andere merken juist hetzelfde. Ik vind het dus niet erg dat ze zo sterk op elkaar gaan lijken..

Andersom kan natuurlijk ook ;) koop een XF omdat de XJ lelijk is ma dan heb je nu een probleem ;)

Techno Patat 15:38
afbeelding van Techno Patat

@tdm: niet waar hoor, de neus van xf en xj ziet er hetzelfde uit, maar is compleet anders, die van de xj is langer, hoger, heeft onderhuids andere bouwstructuur etc etc! alles moet dus volledig opnieuw getest worden!

het voordeel dat je opgeeft is ook wel weer waar, maar enkel een voordeel als je de XJ niet kan betalen, als je de xj kan betalen vind ik het een nadeel dat de 'goedkopere' xf erop lijkt ...

TdM 15:53
afbeelding van TdM

@ Techno: natuurlijk zijn het niet compleet dezelfde neuzen maar toch moeten er veel meer voordelen aan zijn dan nadelen, anders gaan ze het niet doen ;) Natuurlijk moet er nog veel getest worden maar volgens mij (ik durf het niet met zekerheid te zeggen) kunnen ze gemakkelijker met hoge scores deze tests doorlopen.

Ik vergelijk nu een beetje met de vliegtuigindustrie, daar worden voortdurend onderdelen hergebruikt om gemakkelijker aan de hoge eisen te voldoen. En met de strenger wordende normen in de auto-industrie gaat dat niet anders worden. Men wordt dus steeds conservatiever.

Ik zeg nu maar iets over veiligheid maar er zullen veel meer andere aspecten zijn! En ik zeg het nog maar eens de reden dat ze meer onderdelen gaan uitwisselen is gewoon puur om de ontwikkelingskosten, onderhoudskosten, productiekosten, ... te verminderen. Je mag dan zeggen dat ze niet helemaal hetzelfde zijn maar het gaat altijd helpen..

En ik denk ook niet dat de grijze massa er echt een probleem van maakt dat auto's op elkaar lijken binnen eenzelfde merk. Het zijn enkel de freaks en kenners die dat zich eraan storen volgens mij.. Ik persoonlijk ben een freak maar ik stoor mij er niet echt aan :p

Techno Patat 16:13
afbeelding van Techno Patat

uhu, ik snap wel dat het kostenbesparend was, maar je puntje van veiligheid was niet helemaal correct en daarmee dat ik het eens wou rechtzetten ;)!

maar hier denk ik dat Jag kopers er zich wel aan storen, die mensen hebben het nogal op status (ik rij met een jaaaaggg, (lange stilte), ik kom dus met alles weg) en status verlies je nogal snel als jan en piet snot uit de beenakkerstraat een auto kunnen kopen die lijkt op die van Sir Edward uit Sint Martens Latem...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws