Dit heeft Skoda nog in SUV-petto

skoda-models-range-leaked_01

Tot de komst van de Kodiaq was de geschiedenis van Skoda vrij van SUV's, toch als we de eigenzinnige Yetti even buiten beschouwing laten. Daar komt serieus wat verandering in de komende jaren, want het Tsjechische merk heeft maar liefst drie nieuwe modellen op til staan. Waaronder een Kodiaq coupé.

Moeten we een modellenrangeplaatje van CarNewsChina geloven, dan heeft Skoda grote SUV-plannen. Althans, in China. Want daar gaat het mettertijd drie nieuwe modellen lanceren. Al kan je er prat op gaan dat ze niet allemaal in China blijven plakken. Zo is er duidelijk een Kodiaq Coupe die de al gekende SUV in een coupejasje steekt. Net zoals pakweg de BMW X6 het coupébroertje van de X5 is.

Dan staan er nog twee raadsels op de foto. De Model K en Model Q. Eén daarvan is sowieso de nieuwe Yeti. Daaronder zou nog wel eens een nieuwe instap-crossover kunnen komen te staan. Een soort van Audi Q2 voor het werkvolk zeg maar. Laten we binnenkort massaal onze Octavia's en Superbs links liggen voor deze modellen? Wie weet.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 5 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
B4 21:51
afbeelding van B4

Leuk maar gaan ze de productie wel aankunnen? Het is nu al een kleine ramp met de lancering van de Kodiaq en de levertermijnen worden er ook niet beter op...

Brecht f.a.l.l.u.s. 09:20
afbeelding van Brecht f.a.l.l.u.s.

Het is logisch dat de levertermijnen voor Skoda oplopen.
Je mag het aantal werkuren om alle logos van een Volkswagen te peuteren en er vervolgens Skoda logos voor in de plaats te kleven niet onderschatten!
Het checken van de goede werking van de sjoemelsoftware versie 3.0 vraagt ook extra tijd.

Audi22 10:09
afbeelding van Audi22

Even verduidelijken, bijvoorbeeld een nissan micra is ook een renault clio en zo zijn er tal van voorbeelden. Dus dat betekend dat er meer merken logos moet afpeuteren....dus uw redenen slaan weer nergens op.
Skoda pakt het slim aan door puur voor comfortabel te kiezen en de afwerking is steeds op een hoger plan gezet. Aangezien voornamelijk de oudere generatie puur comfort zoekt is dit een slimme marktstrategie.

Mathieu 12:23
afbeelding van Mathieu

Sorry, oudere generatie? Het exterieur is er net zoveel op vooruit gegaan dat je dat niet meer kan zeggen vind ik. Net zoals Skoda niet meer voor de mensen met een lager budget is. Denk dat er meer Skoda's geleased worden dan dat er nog nieuw particulier gekocht wordt.

Audi22 18:31
afbeelding van Audi22

Oudere generatie mensen bedoel ik niks verkeerd mee. Waar ik feitelijk op doel is dat een skoda welk type ook(meerdere gereden ook recente gereden) echt comfortabel (week) zijn afgesteld, nadijnen bijvoorbeeld bij het nemen van een drempel...wil je ook een keer sportief rijden wordt je al heel snel teruggefloten. Ik vind ook dat onderling het verschil groter mocht zijn, zeker ook betreffende seat. Vroeger was dat sportief/spartaans, terwijl ze nu bij de ibiza al twijfelen om een fatsoenlijke cupra versie te maken. Verschil tussen skoda en VW is voornamelijk dat VW comfortabel is met als het moet nog een redelijk dynamisch kantje. Feitelijk is VW de kloof met audi aan het dichten al vind ik de highline interieurs van VW spuuglelijk met die pianollak. Daar zie je dus werkelijk alles op. Nu daar hebben meerdere merken last van.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws